Po jazdach testowych oceniający doszli do wniosku, że nowy Civic (chodzi o wersję produkowaną w Stanach, na rynek amerykański) jest "zbyt słaby, bo go polecać". Ogólna ocena auta spadła z wysokich 78 do przeciętnych 61 punktów. Poprzednie generacje modelu, przez ostatnie dziesięć lat aż pięć razy otrzymywały ocenę Top Pick (najlepszy wybór), a wersja czterodrzwiowa okrzyknięta została najlepszym małym sedanem.
Co tak zniechęciło przedstawicieli Consumer Reports do nowego Civica? Testujący byli zawiedzeni przede wszystkim słabą jakością plastików w kabinie, wysokim poziomem hałasu, kiepskimi właściwościami jezdnymi oraz zaskakująco długą drogą hamowania.
Po tak druzgocącej ocenie, szefowie amerykańskiego oddziału Hondy wystosowali oficjalny komentarz:
Właściwie w każdym aspekcie nowy Civic jest krokiem naprzód i przoduje w dziedzinach najbardziej istotnych dla aut swojego segmentu, włączając w to niskie zużycie paliwa, bezpieczeństwo oraz niezawodność
Komu wierzyć? Prawda - jak to zwykle bywa w takich sytuacjach - leży pewnie gdzieś pośrodku. Jednak w teście porównawczym, przeprowadzonym przez serwis Autoblog z trójki Honda Civic, Chevrolet Cruze, Volkswagen Jetta japońskie auto zostało ocenione najniżej.
Civic w wersji europejskiej będzie produkowany w brytyjskiej fabryce w Swindon. Auto zadebiutuje podczas wrześniowych targów we Frankfurcie.
Bartosz Sińczuk
ZOBACZ TAKŻE: