Oprócz mało kłopotliwej eksploatacji obydwa modele łączy jeszcze parę innych szczegółów. Zarówno Honda, jak i Toyota oferowały te modele w różnych wersjach nadwoziowych. Chętni na używane auto mają teraz spory wybór. Gamę otwierają trzydrzwiowe hatchbacki, u Hondy jest wyraźnie niższa, niż pięciodrzwiowy odpowiednik. W Toyocie różnica to tylko dodatkowa para drzwi. Zwolennicy klasycznych sedanów też znajdą coś dla siebie. Obaj producenci postarali się o inną stylistykę małych limuzyn w stosunku do hatchbacków. Toyota miała jeszcze kombi - tu Honda oddaje zwycięstwo walkowerem.
Główne problemy sprawia włącznik świateł, a słabe elementy zawieszenia szybko dają o sobie znać. Trzeba też pamiętać o wymianie paska rozrządu jeśli auto nie ma udokumentowanej historii serwisowej.
Toyota ma lepsze notowania w rankingach TUV i Dekry od Hondy, ale nie brakuje opinii, że starsze modele były lepsze. W 9. generacji szwankują przewody zapłonowe, a w skrzyniach zautomatyzowanych MMT mogą pojawić się problemy z elektronicznym układem sterującym.
CZYTAJ WIĘCEJ:
Marcin Lewandowski
ZOBACZ TAKŻE:
Pojedynek używanych | Fabia vs Yaris