Loeb wygrywa, ale Kościuszko też
Nasz jedyny kierowca w Mistrzostwach Świata Juniorów prowadził od startu to mety, notując na końcu rajdu kolosalną przewagę nad drugim w stawce Holendrem Abbrinigiem - wyprzedził go o 6 min. i 6,5 sek. W klasyfikacji generalnej rajdu Kościuszko był 13. przed wieloma mocniejszymi i czteronapędowymi samochodami, co jeszcze lepiej oddaje jego kunszt.
Główny rywal Polaka w walce o tytuł, Martin Prokop wystartował tym razem Lancerem Evo 9 w Mistrzostwach Samochodów Produkcyjnych, a drugi poważny konkurent Aaron Burkart w ogóle nie wziął udziału w zawodach. Kościuszko bezbłędnie wykorzystał nieobecność rywali i z 18 punktami jest już na pierwszym miejscu klasyfikacji JWRC ex aequo z Prokopem i dwoma punktami przewagi nad Burkartem.
W WRC bez sensacji. Mimo że niespodziewanie pierwszy dzień nie zakończył się prowadzeniem Loeba (wygrał Hirvonen), kolejne dwa pokazały kto niezmiennie rządzi na rajdowych trasach świata. Latvala z Forda jechał jak zwykle szybko i jak zwykle (przynajmniej ostatnio) zakończył rajd przed czasem - tym razem już w piątek efektownym rolowaniem kilkadziesiąt metrów w dół skarpy. Kolejność na mecie na pewno nikogo nie zaskoczyła. Pierwszy Loeb, drugi Hirvonen, trzeci kolega Loeba z Citroen WRC - Dani Sordo. Takie podium powoli robi się nudne, ale na szczęście po piętach depczą między innymi Petter Solberg, który znowu pokazuje, że stać go na wiele, mimo że jeździ prywatnym Citroenem Xsarą.
W rajdzie pojawił się też Marcus Gronholm - jeden z nielicznych kierowców, którzy potrafili jak równy z równym rywalizować z Loebem dopóki nie zakończył profesjonalnej kariery pod koniec 2007 roku. Tym razem pojechał Subaru Imprezą WRC. Pierwszy dzień zakończył na rewelacyjnym 4. miejscu, ale drugiego uwierzył, że może powalczyć o więcej i pierwszy odcinek zakończył poza trasą.
Rajd Portugalii nie przyniósł więc nic nowego. Loeb jedzie w tym sezonie ze 100% skutecznością. Jak tak dalej pójdzie, Loeb stanie się pierwszym w historii kierowcą, który wygra wszystkie rajdy w sezonie. Z jednej strony wydaje się to mało możliwe, a z drugiej chyba nikt się nie zdziwi, jeśli Loeb ustanowi kolejny rekord. Nikt przed nim nie zdobył pięciu tytułów mistrza świata (i to z rzędu!), nikt nie wygrał tylu rund mistrzostw świata i przez długi czas nikt taki się nie pojawi. Zwłaszcza że Loeb nawet nie wspomina o zakończeniu kariery, przynajmniej dopóki rywalizacja odbywa się samochodami WRC. Od 2011 roku z racji obniżenia kosztów, w mistrzostwach świata WRC będą startować samochody w specyfikacji S2000. Podstawową różnicą jest brak turbo, użycie tańszych materiałów i jednakowych skrzyń biegów.
Jan Kopacz
Ibiza ST, czyli... kombi -ZOBACZ TUTAJ
Koła, żagiel i ponad 200 km/h - WIDEO
-
Już w 2021 r. kierowcy z prawem jazdy kat. B zyskają nowe uprawnienia. Pod dwoma warunkami
-
Też tak robisz? Siedem złych nawyków, które wykończą twój samochód
-
Nowa Lada Niva będzie najtańszym SUV-em w Europie. Renault chce powtórzyć sukces Dacii Duster
-
Jak odłączyć i podłączyć akumulator w samochodzie? Uwaga! Kolejność jest kluczowa
-
Jakość w doskonałej cenie. Lexus rozpoczął wyprzedaż swoich modeli. Oferty są rewelacyjne
- Jak się jeździ Unimogiem? Terenowa ciężarówka jest pełna niespodzianek
- Jak uruchomić samochód przy pomocy kabli rozruchowych? To proste, ale bądź ostrożny
- Dążenie do maksymalnej popularyzacji samochodów EV to na razie jedyny sposób na zmniejszenie szkodliwości transportu dla środowiska
- Triki i podstępy handlarzy samochodów, które wykryjesz samodzielnie. Wystarczą zdjęcia
- Dźwięki ciszy. Po co sztuczne brzmienie silnika w elektrycznym samochodzie? [MOTO 2030]
Forum
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (21)
- NX czas wymienić na RX czyli rabat 100 tys zł (19)
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (28)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (98)
- Kolejny wypadek. (63)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (18)
- Cały Top Gear online - jest (11)
- Czymu pug 2008 taki drogi? (41)