Mitsubishi Lancer Evo X odnosi pierwsze zwycięstwo

Fumio Nutahara doprowadził Mitsubishi Lancera Evo X do historycznego, pierwszego zwycięstwo tego modelu będąc najszybszym w drugiej rundzie mistrzostw Japonii - Rajdzie Kuma Kogen,...
Fumio Nutahara doprowadził Mitsubishi Lancera Evo X do historycznego, pierwszego zwycięstwo tego modelu będąc najszybszym w drugiej rundzie mistrzostw Japonii - Rajdzie Kuma Kogen, którego trasy wytyczono na krętych i nierównych asfaltach w południowej części kraju.

Nutahara, siedmiokrotny mistrz Japonii, to obok Toshi Araia jeden z dwóch najlepszych japońskich kierowców rajdowych ostatnich lat. Obydwaj rywalizują w cyklu PCWRC. Więcej sukcesów święcił kierowca Subaru, Arai - dwukrotny mistrz cyklu. Związany z Mitsubishi Nutahara został wicemistrzem PCWRC w 2006 roku.

Do Rajdu Kuma Kogen reprezentant ADVAN-PIAA Rally Team przygotował seryjne Evo X, w pełnym tego słowa znaczeniu. Samochód otrzymał tylko niezbędne elementy bezpieczeństwa. Pozostało seryjne zawieszenie, silnik etc., ponieważ pełna N-grupowa wersja jest dopiero w opracowaniu przez Mitsubishi (homologacja 1 lipca).

Nutahara szczególnie zachwalał świetnie zawieszenie Evo X, jego zdaniem lepsze niż w poprzedniej ewolucji Lancera. Zwinny samochód również lepiej reaguje na otwarcie przepustnicy, a silnik szybciej się "wkręca".

Mankamentem była jedynie waga, ze względu na dużą ilość seryjnych komponentów - większa o 100 kg od poprzednika. Mimo wielu niedoskonałości Evo X było szybsze od… nowego Subaru Impreza N14.