Rajd Polski: Krystalizuje się superoes w Mikołajkach

Do rozpoczęcia Rajdu Polski zostało już coraz mniej czasu, tymczasem po hucznie zapowiadanym superoesie w Mikołajkach, który znalazł się w programie imprezy jako OS1 i OS8 - ani śladu.

Do rozpoczęcia Rajdu Polski zostało już coraz mniej czasu, tymczasem po hucznie zapowiadanym superoesie w Mikołajkach, który znalazł się w programie imprezy jako OS1 i OS8 - ani śladu. Plany budowy na razie istnieją tylko na deskach kreślarskich. Na szczęście wkrótce ma ruszyć budowa szutrowej próby. Właśnie rozstrzygnięto przetarg na "budowę wielofunkcyjnego, szutrowego toru wyścigowego, narciarskiego i biegowego". "Ma być widowiskowo i bezpiecznie" mówił niedawno w wywiadzie dyr. rajdu, Tomasz Bartoś. "Tor ma kształt umownej "ósemki" z mostkiem, tak aby dwie załogi rywalizowały jednocześnie. Trasa na której nie zabraknie lubianych przez kibiców hopek będzie zbudowana z twardego szutru. Na zakrętach będzie bardzo szeroko, aby zawodnicy mogli pojechać pełnym bokiem i cieszyć oczy kibiców". Wygrał projekt przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego w Piszu. Inwestycja pochłonie prawie 4 mln złotych z budżetu gminy Mikołajki, która ma gwarancję statusu bazy "Polskiego" do 2014 roku. Kształt ósemki jest dość umowny, tor będzie miał około 2,4 km długości i 7 metrów szerokość (plus pobocza). Czasu na realizację zostało niewiele. Oficjalnie 65. Rajd Polski, runda mistrzostw Polski i Europy, rozpoczyna się 6 czerwca. Kilka dni wcześniej prace budowlane mają zostać zakończone.

Copyright © Agora SA