Theissen: BMW Sauber jednym z trzech czo³owych zespo³ów

Szef BMW Motorsport Mario Theissen jest przekonany, ¿e BMW Sauber dogoni³o Ferrari i McLarena i jest obecnie jednym z trzech czo³owych zespo³ów Formu³y 1 ...

Szef BMW Motorsport Mario Theissen jest przekonany, że BMW Sauber dogoniło Ferrari i McLarena i jest obecnie jednym z trzech czołowych zespołów Formuły 1. Podczas ostatniego weekendu w Bahrajnie niemiecko-szwajcarski zespół nie tylko zdobył swoje pierwsze Pole Position, ale także objął prowadzenie w klasyfikacji konstruktorów. Chociaż Theissen wciąż twierdzi, że to Ferrari jest obecnie najmocniejszym zespołem w stawce uważa, że jego kierowcy mogą z powodzeniem walczyć o zwycięstwa. "Wyścig w Australii był klęską Ferrari, ale wszystko wskazuje na to, że to aktualnie oni są najmocniejszym zespołem w stawce" , powiedział Theissen w wywiadzie dla serwisu formula1.com . "Za Ferrari jest bardzo ciasno. Powiem tak - w zeszłym sezonie byliśmy trzecią siłą za Ferrari i McLarenem. Obecnie, po trzech wyścigach, jesteśmy jednym z trzech czołowych zespołów - a to poważna różnica." Theissen przyznał jednak, że wciąż jest zbyt wcześnie, aby BMW mogło walczyć o tytuł mistrzowski. "To nasz cel, ale w dłuższej perspektywie czasu" , powiedział. "Podczas najbliższego Grand Prix większość zespołów użyje nowych pakietów aerodynamicznych, a to może zmienić hierarchię." Szef BMW przyznał jednak, że po bardzo ciężkiej zimie nie spodziewał się tak dobrych wyników. "Na pewno nie mogliśmy tego przewidzieć, szczególnie po poważnych problemach, jakich doświadczyliśmy w Walencji w połowie stycznia" , stwierdził. "To był pierwszy prawdziwy sprawdzian dla naszego młodego zespołu. Nie straciliśmy jednak naszego celu z pola widzenia i konsekwentnie trzymaliśmy się planu." "Analizowaliśmy dane i odczucia kierowców, znaleźliśmy przyczyny naszych problemów i z uporem je eliminowaliśmy. Operacja zakończyła się sukcesem. Pole Position w Bahrajnie jest dla nas kolejnym kamieniem milowym i bardzo się cieszymy, że udało nam się odnieść tak duży sukces na tak wczesnym etapie." "W ciągu pierwszych ośmiu tygodni nie tylko sprawiliśmy, że nasz bolid jest szybszy, ale także nauczyliśmy się więcej niż w trakcie całego sezonu. To był dla nas bardzo płodny i motywujący okres."

Copyright © Agora SA