Rajd Meksyku - wyniki: Hat-trick Loeba
Sebastien Loeb po raz trzeci z rzędu wygrał Rajd Meksyku, pierwszą tegoroczną szutrową rundę mistrzostw świata. Kierowca Citroena wygrał w sumie 8 z 20 odcinków, najwięcej drugiego dnia, w którym,...
Sebastien Loeb po raz trzeci z rzędu wygrał Rajd Meksyku, pierwszą tegoroczną szutrową rundę mistrzostw świata. Kierowca Citroena wygrał w sumie 8 z 20 odcinków, najwięcej drugiego dnia, w którym, po problemach Jari-Matti Latvali, objął prowadzenie. Za 38 wygraną, obrońca tytułu zapisał na konto 10 punktów i traci tylko jendo oczko do Mikko Hirvonena, który utrzymał prowadzenie po trzeciej eliminacji.
"Kiedy nie jesteś liderem mistrzostw to zawsze jest większa presja, ale wierzyłem w dobry wynik w Meksyku. Nie było łatwo, ostro cięliśmy się z Latvalą, ale w końcu się udało!" - cieszył się Loeb.
Awarię Forda Focusa WRC z nr 2 wykorzystał również Chris Atkinson. Finiszując na drugim miejscu Australijczyk z zespołu Subaru cieszył z najlepszego wyniku w historii ponad 50 startów w mistrzostwach świata. Kompletu OS-ów nie ukończył Petter Solberg. Po awarii Subaru Imprezy WRC, zwycięzca Rajdu Meksyku z 2005 r., skorzystał w niedzielę z SupeRally. Choć doliczono mu 30 minut to Solberg był ósmy wśród kierowców fabrycznych i zdobył 1 punkt dla Subaru.
"To najlepszy dowód na to, że chłopaki w zespole bardzo ciężko pracują nad ulepszeniem samochodu" - powiedział Atkinson. "To mój najlepszy wynik, jest ekstra. Muszę podziękować zespołowi za niezawodny samochód. Spróbujemy jeszcze poprawić samochód i zobaczymy jakie będą wyniki".
Jari-Matti Latvala pożegnał się prowadzeniem i szansą na powtórzenie wielkiego sukcesu z Rajdu Szwecji, kiedy na półmetku meksykańskiej rundy stracił prawie 2 minut z powodu awarii samochodu. Mimo to młody Fin zamykając podium cieszył z wyniku. Ostatniego dnia, kiedy już nie musiał "odkurzać" innym trasy (jak to miało miejsce w sobotę), kręcił doskonałe czasy. Do Atkinsona zabrakło ponad 20 sekund.
"Mieliśmy świetny początek rajdu, ale niestety w sobotę dopadły nas problemy. Dziś znowu odzyskaliśmy rytm. Bardzo chciałbym powalczyć z Sebastienem przez cały sezon" - mówił Latvala.
Po przebiciu, debiutującej w mistrzostwach świata, opony Pirelli Scortion na OS-14 Mikko Hirvonen musiał w niedzielę desperacko walczyć o 4. miejsce z Henningiem Solbergiem. Zadania nie ułatwiało odwołanie, przepełnionego kibicami, OS-18, na i tak najkrótszym dniu etapie rajdu. Misja powiodła się dopiero na przedostatnim odcinku. Hirvonen, z drugim czasem, dołożył Solbergowi 10 sekund i zdobył 5 punktów zachowując prowadzenie w MŚ.
"Jestem rozczarowany tym jak to się skończyło, ale jako członkowie zespołu Forda, uważamy, że chyba lepiej jeśli Mikko jest wyżej" przyznał Henning Solberg. "Bardzo chciałem być czwarty i sądząc po międzyczasach, spokojnie byłbym się obronił".
Słabszy czas Henninga Solberga w decydującym starciu spowodowany był złapaniem "kapcia" na 4 km przed metą OS-19. Na krótkim, 4-kilometrowym dystansie kończącego rajd SuperOS, kierowca Focusa WRC nie był już w stanie zaatakować. 5. miejsce Solberga oznacza pierwszy w tym sezonie punkty dla zespołu Munchi's. Dorobek satelickiego zespołu Forda poprawił także stały kierowca tego teamu, siódmy na mecie, Argentyńczyk Federico Villagra.
Niespodziewanie punktowaną ósemkę zamknął lokalny kierowca, Ricardo Trivinio w Peugeocie 206 WRC. Ostatni z kierowców fabrycznych, Dani Sordo z Citroena, znalazł się drugiej dziesiątce po skorzystaniu z SupeRally, gdy już na OS-1 połamał zawieszenie.
W Meksyku rywalizację rozpoczęli również uczestnicy Rajdowych Mistrzostw Świata Juniorów JWRC. W debiucie zwycięstwo odniósł Francuz Sebastien Ogier, który okazał się rewelacją rajdu. Za kierowcą Citroena C2 S1600 znalazło się dwóch członków Suzuki Sport Europe - Jaan Molder i Michał Kościuszko. Zajmując trzecie miejsce Polak wyrównał najlepszy wynik w MŚ z ubiegłorocznego Rajdu Finlandii.
Rajd Meksyku - wyniki końcowe (po OS 20) | |||
---|---|---|---|
poz | kierowca / pilot | samochód | czas |
1 | Loeb / Elena | Citroen C4 WRC | 3:33:29,9 godz. |
2 | Atkinson / Prevot | Subaru Impreza WRC | +1:06,0 min. |
3 | Latvala / Anttila | Ford Focus WRC 07 | +2:06,4 |
4 | Hirvonen / Lehtinen | Ford Focus WRC 07 | +3:38,7 |
5 | H.Solberg / Menkerud | Ford Focus WRC 07 | +4:57,9 |
6 | Wilson / Martin | Ford Focus WRC 07 | +6:28,9 |
7 | Villagra / Perez Companc | Ford Focus WRC 07 | +19:03,0 |
8 | Trivino / Salom | Peugeot 206 WRC | +21:17,3 |
9 | Ogier / Ingrassia | Citroen C2 S1600 | +25:24,9 |
10 | Molder / Miclotte | Suzuki Swift S1600 | +26:56,8 |
11 | Kościuszko / Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | +28:30,1 |
POPULARNE
NAJNOWSZE
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Kulig pod Elblągiem skończył się na drzewie. Piętnastolatka walczy o życie w szpitalu
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Z Kamazami nie ma żartów. Przekonał się o tym pilot helikoptera [WIDEO]
- Youtuber wybrał się na miasto wszędołazem Sherp. To nie był najlepszy pomysł [WIDEO]
- Pijani, z zakazem kierowania i na holu uciekali przed policją. Głupszej kombinacji być nie mogło
- Rok 2020, czyli rok rekordowych spadków. Polska na tle innych państw UE wypada nieźle
- Spawał tłumik w oplu, a spalił dwa sąsiednie garaże, czyli jak nie używać spawarki
- Tylny napęd i auto do zabawy do 20 tysięcy zł. Osiem modeli. Zaczynamy oczywiście od BMW
Forum
- Uszkodzone lusterko Belgia (12)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (21)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (17)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (30)
- Pizdowatość drogowa. (58)
- Kuligi czas zacząć. (56)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (23)
- NX czas wymienić na RX czyli rabat 100 tys zł (144)
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (28)