Rajd Meksyku po OS11: Loeb prowadzi, Kościuszko drugi w JWRC

Pierwsza pętla drugiego dnia Rajdu Meksyku przyniosła zmianę na pozycji lidera. Sebastien Loeb, po odrobieniu dziewięciu sekund straty na OS-9, wygrał również OS-10 i wyprzedził Jari-Mattiego ...

Pierwsza pętla drugiego dnia Rajdu Meksyku przyniosła zmianę na pozycji lidera. Sebastien Loeb, po odrobieniu dziewięciu sekund straty na OS-9, wygrał również OS-10 i wyprzedził Jari-Mattiego Latvalę, którego spowalniała konieczność "odkurzania" trasy. Przed zjazdem do parku serwisowego kierowca Citroena był znowu szybszy na OS-11, wygranym przez Daniego Sordo, i na drugi przejazd porannych OS-ów wyruszy z przewagą 5,8 sek nad Latvalą. Trzecie miejsce utrzymuje jedyny pozostały w stawce kierowca Subaru, Chris Atkinson. Z rajdu odpadł jego zespołowy kolega, Petter Solberg. Jadąc z uszkodzonym wałem napędowym Imprezy WRC, Norweg stracił 4 minuty na środkowym OS w pętli. Reanimacja samochodu za metą odcinka nie powiodła się i Solberg oddał czwarte miejsce Mikko Hirvonenowi. Lider mistrzostw znajduje się 43 sekundy za podium. Po odpadnięciu brata, Henning Solberg awansował na piąte, a Matthew Wilson na szóste miejsce. Vederico Villagra, który był siódmy nie skorzystał na awarii Imprezy WRC. W Fordzie Focusie WRC Argentyńczyka awarii uległo wspomagania kierowcy. Na krętych, górskich OS-ach nr 10 i 11 spowodowało to stratę prawie 10 minut. Kierowca teamu Munchi's Ford został więc wyprzedzony prze Meksykanina w Peugeocie 206 WRC. Awarie samochodów WRC wywindowały uczestników rundy Mistrzostw Świata Juniorów JWRC. Lider tej klasyfikacji, dziewiąty w "generalce", Sebastien Ogier jest już o krok od punktowanej pozycji. Michał Kościuszko wyprzedził Jaana Moldera i jest drugi w JWRC, 79 sekund za Francuzem. Molder, "team-mate" Polaka, zrewanżował się na koniec pętli i dwóch kierowców Swfitów S1600 dzieli tylko jedna sekund. "Jak na razie dzień układa się dla nas doskonale" mówił Michał Kościuszko po pętli, będąc już w parku serwisowym. "Planowaliśmy atak na naszego kolegę i udało się. Mamy sekundę przewagi. Samochód nie sprawia absolutnie żadnych problemów. Tylko na jednej z hop było gorąco. Zaskoczony jej wielkością wyskoczyłem bardzo wysoko i lądowaliśmy na nosie samochodu. Uszkodziło się coś prawym przednim kole, ale już jesteśmy w parku serwisowym i powinno być OK". "Wczorajsze OS-y bardziej promowały szybkich kierowców, a dziś więcej zależy od dobrego samochodu. Na trasie jest wiele pułapek, przewężeń, mostków, dlatego trzeba jechać czysto płynnie. Zapowiada się ciekawa walka w dalszej części rajdu. Mam nadzieję, że dojedziemy do mety, bo kiedy się z nim ścigasz to łatwiej o błąd, a my chcemy ukończyć ten rajd". 2 Latvala / Anttila Ford Focus WRC 07 +5,8 sek. 3 Atkinson / Prevot Subaru Impreza WRC +28,1 4 Hirvonen / Lehtinen Ford Focus WRC 07 +1:11,8 5 H.Solberg / Menkerud Ford Focus WRC 07 +3:35,0 6 Wilson / Martin Ford Focus WRC 07 +4:29,4 7 Trivino / Salom Peugeot 206 WRC +14:06,1 8 Villagra / Perez Companc Ford Focus WRC 07 +15:26,6 9 Ogier / Ingrassia Citroen C2 S1600 +15:59,4 10 Kościuszko / Szczepaniak Suzuki Swift S1600 +17:18,6

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.