S2000 z turbosprężarką - Projekt przyszłych WRC
W ubiegłym tygodniu, podczas obrad komisji rajdowej FIA powstał projekt przyszłych samochodów WRC, które mają startować w mistrzostwach świata od 2010 roku. FIA, producenci i właściciele praw do ...
W ubiegłym tygodniu, podczas obrad komisji rajdowej FIA, powstał projekt przyszłych samochodów WRC, które mają startować w mistrzostwach świata od 2010 roku. FIA, producenci i właściciele praw do transmisji telewizyjnych, za priorytet jednogłośnie uznali obniżenie kosztów budowy topowych rajdówek.
Ustalono, że najlepszym przepisem na tańsze, pozbawione zaawansowanej elektroniki, "WRC jutra" są samochody klasy Super 2000 z dołożoną turbosprężarką. Morrie Chandler, przewodniczący komisji, wyraża nadzieję, że to przyciągnie nowych producentów. Fiat jest już zainteresowany. Projekt musi jeszcze zatwierdzić Światowa Rada Sportów Motorowych podczas obrad 26 marca.
Turbina wpłynie pozytywnie na wzrost momentu obrotowego przy niewielkim podniesieniu mocy, tak przynajmniej zakłada projekt. Kolejne zmiany obejmują usunięcie hydraulicznie sterowanych aktywnych dyferencjałów. Zastąpią je trzy, proste mechaniczne dyferencjały.
Standardowa jednostka sterująca silnikiem, to pomysł rodem z Formuły 1, podobnie jak wyeliminowanie elektroniki wpływającej na poślizg kół. Redukcją kosztów ma zapewnić również zastosowanie klasycznej, sekwencyjnej skrzyni biegów oraz mniejsze hamulce, chłodzone powietrzem, a nie cieczą.
Mniej elektroniki to mniej wyświetlaczy. Według projektu, w spartańskich wnętrzu samochodu mają znaleźć się tylko niezbędne wskaźniki. W celu łatwiejszego odróżnienia przyszłych WRC od klasycznych S2000, auta otrzymają potężny tylny spojler.
Choć nie będzie jawnego zakazu startu takich samochodów w krajowych rozgrywkach, regulamin ma być tak skonstruowany, żeby nowe WRC brały udział tylko w mistrzostwach świata. Ta kwestia jest jeszcze otwarta.
Plan zakłada wprowadzenie nowych regulacji w sezonie 2010. Wtedy, znane nam dziś WRC, nie będą mogły być homologowane, a prawo startu nimi, ale też tylko w okrojonej wersji, mają mieć jedynie kierowcy spoza list priorytetowych FIA. W roku 2011 dzisiejsze WRC mają całkowicie zniknąć z OS-ów mistrzostw świata.
POPULARNE
NAJNOWSZE
-
Podpisano umowę na budowę A18. Za dwa lata pojedziemy nową autostradą
-
Dealer niechcący sprzedał samochód demo. W wigilię zadzwonił do klienta, że musi zwrócić Forda Bronco. Ten myślał, że to żart
-
Pieszy z pierwszeństwem - decyzja zapadła. Nowe przepisy od czerwca
-
Test nowej Toyoty w bojowych warunkach. Górale jej nie oszczędzają. "Samej farby jest pół tony"
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
- Uwaga, kierowcy, na A2 czekają was utrudnienia. Nastał czas remontów
- Już ponad 40 proc. nowych samochodów w Polsce to SUV-y. Będzie ich jeszcze więcej
- Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid już w Polsce. Kosztuje 233 900 zł i zaskakuje wyposażeniem
- Garbate szczęście. Jak wyprodukować 21 milionów... zwyczajnych samochodów? [MOTO 2030]
- Krym. Przytomność umysłu i szybka reakcja pozwoliły uniknąć zderzenia z BMW X6 [WIDEO]
Forum
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (41)
- Ofensywa antykuligowa (18)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (54)
- Uszkodzone lusterko Belgia (30)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (47)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (50)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (59)