Rajd Meksyku po II dniu: Problemy kierowców Forda

Sebastien Loeb rozpocznie trzeci, ostatni dzień Rajdu Meksyku z ponad minutową przewagą nad resztą stawki, która w drugiej części dnia zmagała się z problemami technicznymi."Teraz jest już łatwiej" - ...

Sebastien Loeb rozpocznie trzeci, ostatni dzień Rajdu Meksyku z ponad minutową przewagą nad resztą stawki, która w drugiej części dnia zmagała się z problemami technicznymi. "Teraz jest już łatwiej" - przyznał Loeb. "Cisnęliśmy jeszcze na pierwszym oesie drugiej pętli, do momentu kiedy uzyskaliśmy komfortową przewagę nad Latvalą. Wtedy dopadły go jakieś problemy, za nami znalazł się Atkinson i prowadzimy jeszcze pewniej". Przed zjazdem do serwisu, Jari-Matti Latvala stracił prowadzenie, ale nadal posiadał kontaktową stratę w postaci niecałych 6 sekund. Na środkowym odcinku w pętli, OS-13, w Fordzie Focusie WRC awarii uległo turbo, co na dwóch odcinkach kosztowało go odpowiednio minutę oraz 45 sekund straty, a w konsekwencji spadek na 3. miejsce. "Wygląda na to, że zerwało się połączenie intercoolera z turbo" - tłumaczył. "Rura jest nieszczelna i w ten sposób ucieka powietrze. Co prawda mamy jeszcze jakieś minimalne doładowanie turbiny, ale i tak tracimy dużo czasu". "Myślę, że drugie miejsce już przepadło, ale po takich kłopotach, miejsce na podium nadal będzie świetnym wynikiem". Na problemach Latvali skorzystał, dotychczas trzeci, Chris Atkinson, który narzekał na szwankujący system startowy do OS-u w swoim Subaru oraz problemy ze sprzęgłem, które powodowały gaśnięcie silnika. Takich przygód uniknął Sebastien Loeb, najszybszy na trzech z pięciu popołudniowych odcinków, z których dwa były kończącymi dzień superoesami. Do końca rajdu zostały tylko trzy tradycyjne odcinki i ostatni przejazd superoesu. "Teraz chcemy już tylko dojechać do mety. Jutro muszę znaleźć właściwy rytm i jeśli znajdziemy się na mecie to będzie dla nas perfekcyjny rajd" - powiedział lider. Zespołowy kolega Latvali również przeżył stresujące popołudnie. Mikko Hirvonen musiał zmieniać przebite koło na 30-kilometrowym OS Ibarilla 2 . Do defektu doszło na szybkim prawym zakręcie - przednia opona wymagała natychmiastowej wymiany, z tylnej, powietrze uchodziło powoli, co miało wpływ na zachowanie Forda Focusa WRC, ale moment wymiany udało się odłożyć na sekcję dojazdową. Pech Hirvonena, która spadł na 4. miejsce, dał Henningowi Solbergowi awans o jedno oczko. Starszy z braci Solbergów natychmiast wykorzystał szansę i oddalił się od Hirvonena na kolejnym odcinku wygrywając go ze wszystkimi, także z Loebem, którego pobił różnicą dwóch sekund. "Jestem gotów zabić za to!" - mówił na mecie odcinka, spytany o to jak bardzo chciałby pokonać lidera klasyfikacji mistrzostw świata. Szósty, Matthew Wilson podróżował z rozbitą szybą, gdy jego Ford Focus WRC oberwał kamieniem rzuconym przez kibica na OS-14. "Gigi już nie jedzie, dlatego musimy dowieźć jakieś punkty dla Stobarta" - tłumaczył młody Brytyjczyk. W parku serwisowym mechanicy M-Sportu naprawili wspomaganie w Fordzie Federico Villagry i Argentyńczyk odzyskał siódme miejsce. Punktowaną ósemkę zamyka Ricardo Trivinio. Po wizycie w serwisie, szybkość odzyskał również największy rywal Michała Kościuszko, Estończyk Jaan Moolder. Polak, zmagający się dodatkowo ze spadającą mocą silnika swojego Suzuki Swift S1600 stracił po południu 2. miejsce w rundzie JWRC. Do Moldera traci 61 sekund. W klasie niezmiennie prowadzi Francuz Sebastien Ogier. 2 Atkinson / Prevot Subaru Impreza WRC +1:01,3 min. 3 Latvala / Anttila Ford Focus WRC 07 +2:06,4 4 H.Solberg / Menkerud Ford Focus WRC 07 +3:51,6 5 Hirvonen / Lehtinen Ford Focus WRC 07 +4:07,5 6 Wilson / Martin Ford Focus WRC 07 +6:10,6 7 Villagra / Perez Companc Ford Focus WRC 07 +18:14,3 8 Trivino / Salom Peugeot 206 WRC +19:31,1 9 Ogier / Ingrassia Citroen C2 S1600 +22:30,8 10 Molder / Miclotte Suzuki Swift S1600 +24:02,911Kościuszko / Szczepaniak Suzuki Swift S1600 +25:03,4

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.