Fiat 500 Abarth wyjedzie na odcinki specjalne

Abarth, który z modelem Grand Punto S2000 może pochwalić się mocną pozycją na rynku samochodów klasy S2000, planuje również przygotować modele do walki w niższych klasach. Będą to specjalne "kit-y" ...

Abarth, który z modelem Grand Punto S2000 może pochwalić się mocną pozycją na rynku samochodów klasy S2000, planuje również przygotować modele do walki w niższych klasach. Będą to specjalne "kit-y" służące do przeróbki 500 Abarth na samochód klasy R2 (gdzie aktualnie "rządzi" Citroen C2) i R1 oraz Punto w klasie R3, opanowanej przez Hondę Civic i Renault Clio. "Trwają prace nad wyścigowym 500 Abarth, ale ten samochód będzie ścigał się nie tylko na torze" zapowiada Claudio Berro, dyrektor sportowy Fiata. "Zgodnie z regulaminami FIA, 500 Abarth doskonale nadaje się na rajdówkę grupy R. Myślę, że klasa R2 jest idealna dla 500 Abarth. 100-konny 500 Abarth kwalifikuje się również do klasy R1 i może być doskonałą alternatywą dla młodych kierowców rozpoczynających karierę". W tym miejscu warto przypomnieć, że "R" to przyszłościowy podział samochodów rajdowych na klasy. Cyfra wyznacza zakres dozwolonych modyfikacji od "1", gdzie samochód jest zbliżony do aktualnej grupy N, do "3", gdzie przeróbki są najbardziej radykalne. Od tego roku podział ten obowiązuje w RSMP, ale w praktyce tylko załogi Citroenów C2 R2 klasyfikowane są w nowoutworzonej klasie R2B, obejmującej auta homologowane według przepisów nowego regulaminu FIA dla grupy R. Berro przekonuje, że przyszłość przednionapędowych rajdówek należy do klasy R3. Abarth przyszykował już Grande Punto w klasie R3D (D- diesel). "Super 1600 powoli odchodzą do lamusa. Ta klasa to juz historia. Myślę, że przyszłość należy do samochodów R3. Naszym najważniejszym projektem w rajdach jest teraz Punto Diesel, które otrzymało homologację dla klasy R3. Wierzymy, że koszty tego samochodu, o połowę niższe, niż w przypadku podobnych samochodów Hondy czy Renault, uczynią z Punto ciekawą propozycję dla młodych ludzi. Samochód świetnie się nadaje do krajowych, pucharów markowych. Takie puchary pozwalają odkryć nowych, utalentowanych kierowców".

Copyright © Agora SA