Motor generuje 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 2000-2500 obr./min, dysponuje turbosprężarką o zmiennej geometrii, układem recyrkulacji spalin (EGR) z funkcją chłodzenia i współpracuje z 6-biegową, mechaniczną skrzynią. Aby zredukować tarcie, popychacze zaworów i sworznie tłokowe powleczono diamentem syntetycznym. Umieszczone w świecach żarowych czujniki ciśnienia w cylindrach umożliwiają precyzyjną kontrolę procesu spalania (tzw. technologia spalania Cleantech).
Jak inżynierom Opla udało się jednak zbić zużycie paliwa aż o 0,8 l/100 km względem seryjnej odmiany? W nowej Astrze ecoFlex zastosowano układ odzyskiwania energii podczas hamowania, system start-stop, wskaźnik zmiany przełożenia, oświetlenie LED oraz aerodynamiczne dodatki. O 12 mm zmniejszył się prześwit, standardowe opony ustąpiły miejsca ogumieniu o mniejszym oporze toczenia, a wlot powietrza został wyposażony w aktywną przysłonę, odcinającą dopływ powietrza przy wyższych prędkościach.
Marcin Sobolewski
ZOBACZ TAKŻE: