Salon Genewa 2013 | Volkswagen Golf EV

Jeszcze żaden Golf nie oferował tylu opcji wyboru napędu, co ma w planach obecna generacja. W Genewie Volkswagen pokaże niemal gotowy do produkcji samochód elektryczny

Volkswagen zamierza rozbudować paletę silników stosowanych w Golfie. Oprócz silników benzynowych i wysokoprężnych będą to jednostki zasilane gazem ziemnym, wersja hybrydowa i elektryczna. Ta ostania zadebiutuje już podczas najbliższego salonu samochodowego w Genewie.

>> VW Golf - zawsze w cenie <<

Hiszpańska gazeta El Mundo opublikowała pierwsze dane elektrycznego Golfa.Pod maską ma pracować silnik elektryczny o mocy 115 KM i momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm. Dostępny od startu moment pozwala na całkiem żwawe przyspieszenie, setkę Golf EV osiąga w 11,8 sekundy i potrafi rozpędzić się do 135 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie, by prąd w akumulatorach nie skończył się po kilkunastu kilometrach. Zasięg wynosi ok. 175 km.

Akumulatory (26,5 kWh) umieszczono pod tylną kanapą i nie wpływają na ilość przestrzeni w aucie. Elektryczny Golf jest tak samo pakowny, jak jego spalinowe odmiany. Na minus można mu zaliczyć o 200 kg większą masę własną.

Dane nie są jeszcze potwierdzone oficjalnie, ale wydają się wielce prawdopodobne. A co już wiemy na pewno? Golf EV będzie różnił się nieco wyglądem od wersji spalinowych. Przedni grill pozbawiono wlotu powietrza, z tyłu jedyną widoczną zmiana jest inny kształt lamp. We wnętrzu przewidziano instrumenty dostosowane do nowego napędu. Oprócz prędkościomierza wyskalowanego do 160 km/h znajdziemy wskaźnik aktualnego zużycia/pobierania energii. Centralny wyświetlacz może m.in. pokazywać jej przepływ.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.