Salon Genewa 2013 | Volkswagen Golf EV

Jeszcze żaden Golf nie oferował tylu opcji wyboru napędu, co ma w planach obecna generacja. W Genewie Volkswagen pokaże niemal gotowy do produkcji samochód elektryczny
Volkswagen Golf EV Jeszcze żaden golf nie oferował tylu opcji wyboru napędu, co obecna generacja. "El Mundo" opublikowała pierwsze dane elektrycznego Volkswagena Golfa EV. Pod maską ma pracować o mocy 115 KM i momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm. W Genewie Volkswagen pokaże niemal gotowy do produkcji samochód elektryczny. Volkswagen zamierza rozbudować paletę silników stosowanych w golfie. Oprócz silników benzynowych i wysokoprężnych będą to jednostki zasilane gazem ziemnym, wersja hybrydowa i elektryczna. Ta ostania zadebiutuje już podczas najbliższego salonu samochodowego w Genewie. Hiszpańska gazeta "El Mundo" opublikowała pierwsze dane elektrycznego golfa. Pod maską ma pracować silnik elektryczny o mocy 115 KM i momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm. Dostępny od startu moment pozwala na całkiem żwawe przyspieszenie, setkę Golf EV osiąga w 11,8 sekundy i potrafi rozpędzić się do 135 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie, by prąd w akumulatorach nie skończył się po kilkunastu kilometrach. Zasięg wynosi ok. 175 km. Akumulatory (26,5 kWh) umieszczono pod tylną kanapą i nie wpływają na ilość przestrzeni w aucie. Elektryczny Golf jest tak samo pakowny, jak jego spalinowe odmiany. Na minus można mu zaliczyć o 200 kg większą masę własną. Dane nie są jeszcze potwierdzone oficjalnie, ale wydają się wielce prawdopodobne. A co już wiemy na pewno? Golf EV będzie różnił się nieco wyglądem od wersji spalinowych. Przedni grill pozbawiono wlotu powietrza, z tyłu jedyną widoczną zmiana jest inny kształt lamp. We wnętrzu przewidziano instrumenty dostosowane do nowego napędu. Oprócz prędkościomierza wyskalowanego do 160 km/h znajdziemy wskaźnik aktualnego zużycia/pobierania energii. Centralny wyświetlacz może m.in. pokazywać jej przepływ.

Volkswagen zamierza rozbudować paletę silników stosowanych w Golfie. Oprócz silników benzynowych i wysokoprężnych będą to jednostki zasilane gazem ziemnym, wersja hybrydowa i elektryczna. Ta ostania zadebiutuje już podczas najbliższego salonu samochodowego w Genewie.

VW Golf - ogłoszenia>> VW Golf - zawsze w cenie <<

Hiszpańska gazeta El Mundo opublikowała pierwsze dane elektrycznego Golfa.Pod maską ma pracować silnik elektryczny o mocy 115 KM i momencie obrotowym wynoszącym 270 Nm. Dostępny od startu moment pozwala na całkiem żwawe przyspieszenie, setkę Golf EV osiąga w 11,8 sekundy i potrafi rozpędzić się do 135 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie, by prąd w akumulatorach nie skończył się po kilkunastu kilometrach. Zasięg wynosi ok. 175 km.

Akumulatory (26,5 kWh) umieszczono pod tylną kanapą i nie wpływają na ilość przestrzeni w aucie. Elektryczny Golf jest tak samo pakowny, jak jego spalinowe odmiany. Na minus można mu zaliczyć o 200 kg większą masę własną.

Dane nie są jeszcze potwierdzone oficjalnie, ale wydają się wielce prawdopodobne. A co już wiemy na pewno? Golf EV będzie różnił się nieco wyglądem od wersji spalinowych. Przedni grill pozbawiono wlotu powietrza, z tyłu jedyną widoczną zmiana jest inny kształt lamp. We wnętrzu przewidziano instrumenty dostosowane do nowego napędu. Oprócz prędkościomierza wyskalowanego do 160 km/h znajdziemy wskaźnik aktualnego zużycia/pobierania energii. Centralny wyświetlacz może m.in. pokazywać jej przepływ.