Volvo V60 Hybrid - tylko dla Europy

Do europejskich salonów Volvo wjeżdża hybrydowa odmiana modelu V60. Firma chwali się, że auto potrafi przejechać 100 kilometrów zużywając zaledwie 2 litry oleju napędowego
Volvo V60 Hybrid Do europejskich salonów Volvo wjeżdża hybrydowa odmiana modelu V60 Do europejskich salonów Volvo wjeżdża hybrydowa odmiana modelu V60. Do napędu auta służy pięciocylindrowy diesel o pojemności 2.4 litra, mocy 215 KM i 440 Nm Do europejskich salonów Volvo wjeżdża hybrydowa odmiana modelu V60. Firma chwali się, że auto potrafi przejechać 100 kilometrów zużywając zaledwie 2 litry oleju napędowego. Volvo V60 Hybrid zadebiutowało podczas ubiegłorocznych targów w Genewie. To nie przypadek, że na premierę wybrano salon europejski. Bo chociaż to Ameryka wydaje się lepszym miejscem na promowanie hybryd, V60 w wersji "eco" sprzedawane ma być wyłącznie na Starym Kontynencie. Przypomnijmy, co znajdziemy pod maską. Do napędu auta służy pięciocylindrowy diesel o pojemności 2.4 litra, mocy 215 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 440 Nm. Sześciobiegowy automat przekazuje moc na przednie koła. Tylną oś napędza natomiast 70-konny silnik elektryczny, który czerpie energię z baterii litowo-jonowej. Przy w pełni naładowanych akumulatorach i zbiorniku paliwa zatankowanym pod korek (45 l), na przejechanie 100 km auto potrzebować ma zaledwie 2 l oleju napędowego. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy układu napędowego. Hybrid aktywuje oba silniki, które pracują równolegle w sposób, który pozwala maksymalnie wydłużyć zasięg samochodu (do 999 km). Dla zmaksymalizowania ekologicznego efektu należy wybrać tryb Pure, podczas którego do napędu szwedzkiego kombi służy wyłącznie silnik elektryczny, który nie emituje szkodliwych substancji do atmosfery. Pozwala on pokonać 52 km. Najwięcej emocji dostarcza tryb Power, w którym oba silniki pracują na najwyższych obrotach. Wówczas do dyspozycji kierowcy jest 285 KM mocy i 640 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Te wartości pozwalają rozpędzić hybrydowe V60 do setki w 6,2 sekundy. Polski oddział Volvo nie podał jeszcze cen nowej hybrydy. W Europie za auto trzeba zapłacić ok. 57 tysięcy euro. Drogo? Tanio z pewnością nie jest. Warto jednak wiedzieć, że wyposażenie hybrydy będzie identyczne jak w najbogatszych wersjach zwykłego V60.

Walka z drożyzną, czyli jak jeździć oszczędnie

Volvo V60 Hybrid zadebiutowało podczas ubiegłorocznych targów w Genewie. To nie przypadek, że na premierę wybrano salon europejski. Bo chociaż to Ameryka wydaje się lepszym miejscem na promowanie hybryd, V60 w wersji "eco" sprzedawane ma być wyłącznie na Starym Kontynencie.

Przypomnijmy, co znajdziemy "pod maską". Do napędu auta służy pięciocylindrowy diesel o pojemności 2.4 litra, mocy 215 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 440 Nm. Sześciobiegowy automat przekazuje moc na przednie koła. Tylną oś napędza natomiast 70-konny silnik elektryczny, który czerpie energię z baterii litowo-jonowej. Przy w pełni naładowanych akumulatorach i zbiorniku paliwa zatankowanym pod korek (45 l), na przejechanie 100 km auto potrzebować ma zaledwie 2 l oleju napędowego.

Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy układu napędowego. Hybrid aktywuje oba silniki, które pracują równolegle w sposób, który pozwala maksymalnie wydłużyć zasięg samochodu (do 999 km). Dla zmaksymalizowania ekologicznego efektu należy wybrać tryb Pure, podczas którego do napędu szwedzkiego kombi służy wyłącznie silnik elektryczny, który nie emituje szkodliwych substancji do atmosfery. Pozwala on pokonać 52 km.

Najwięcej emocji dostarcza tryb Power, w którym oba silniki pracują na najwyższych obrotach. Wówczas do dyspozycji kierowcy jest 285 KM mocy i 640 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Te wartości pozwalają rozpędzić hybrydowe V60 do setki w 6,2 sekundy.

Polski oddział Volvo nie podał jeszcze cen nowej hybrydy. W Europie za auto trzeba zapłacić ok. 57 tysięcy euro. Drogo? Tanio z pewnością nie jest. Warto jednak wiedzieć, że wyposażenie hybrydy będzie identyczne jak w najbogatszych wersjach zwykłego V60.

Bartosz Sińczuk, Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda Citigo z LPG - 100 km za 17 złotych

Amerykanie wolą diesle od hybryd

Volvo V60 - ogłoszenia

Więcej o: