Volvo V60 Hybrid na olej napędowy

Volvo wyceniło nowe V60 D6 Plug-In Hybrid, do którego napędu służy jednostka elektryczna i wysokoprężna. Pierwsza na świecie hybryda z silnikiem diesla będzie kosztowała 240-270 tys. zł

Ceny dotyczą rynku brytyjskiego, na który w listopadzie 2012 roku trafi pierwsze 1000 egzemplarzy. W następnych latach Volvo wyprodukuje od 4000 do 6000 hybrydowych V60. Szwedzi spodziewają się, że około 80% samochodów zasili szeregi floty. A co dostanie klient za około ćwierć miliona złotych?

W którą stronę idzie Volvo?

Do napędu szwedzkiego kombi służy pięciocylindrowy diesel o pojemności 2.4 litra, mocy 215 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 440 Nm. Sześciobiegowy automat przekazuje moc na przednie koła. Tylną oś napędza 70-konny silnik elektryczny, który czerpie energię z baterii litowo-jonowej.

Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy układu napędowego. Hybrid aktywuje oba silniki, które pracują równolegle w sposób, który pozwala maksymalnie wydłużyć zasięg samochodu (do 999 km). Wówczas emisja dwutlenku węgla wynosi zaledwie 49g/km. Dla zmaksymalizowania ekologicznego efektu należy wybrać tryb Pure, podczas którego do napędu szwedzkiego kombi służy wyłącznie silnik elektryczny, który nie emituje szkodliwych substancji do atmosfery. Pozwala on pokonać 52 km.

Najwięcej emocji dostarcza tryb Power, w którym oba silniki pracują na najwyższych obrotach. Wówczas do dyspozycji kierowcy jest 285 KM mocy i 640 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Te wartości pozwalają rozpędzić hybrydowe V60 do setki w 6,2 sekundy. Samochód będzie dostępny wyłącznie ze srebrnym lakierem o nazwie Electric Silver. W standardzie znajdą się również 17-calowe felgi i chromowane wykończenia.

Piotr Kozłowski

ZOBACZ TAKŻE:

Nowe Volvo XC90 - pierwsze szkice

Volvo S60 (2000-2009)

Samochody: ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA