i-MiEV jedzie elektryzować USA

i-MiEV to pierwszy seryjnie produkowany, w pełni elektryczny samochód Mitsubishi. W Los Angeles zadebiutuje w wersji amerykańskiej, która postanowiono nieco przeprojektować
i-MiEV elektryzuje USA Pierwszy seryjnie produkowany elektryczny samochód Mitsubishi i-MiEV to pierwszy seryjnie produkowany, w pełni elektryczny samochód Mitsubishi. W Los Angeles zadebiutuje w przeprojektowanej wersji amerykańskiej Pierwszy raz elektryczny i-MiEV ujrzał światło dzienne w 2006 roku, w tym samym, co konwencjonalny "i", na którym oparto jego konstrukcję. Produkcję seryjną i-MiEVa rozpoczęto w 2009 roku. W ciągu tych trzech lat wiele się zmieniło, m.in. silniki elektryczne w piastach tylnych kół zastąpiono silnikiem zamontowanym na tylnej osi. Wygląd i osiągi pozostały bez zmian. Silnik osiąga moc 64 KM i 180 Nm momentu obrotowego. Pełne ładowanie litowo-jonowych akumulatorów starcza na przejechanie ok. 160 km. Prędkość maksymalna elektrycznego malucha to 130 km/h. Mitsubishi i-MiEV w wersji amerykańskiej wyraźnie urósł. Jest troszkę dłuższy, co wynika z konstrukcji zderzaków, 5 mm wyższy i aż 110 mm szerszy. Wzrost szerokości spowodowany jest zwiększeniem rozstawu kół, zarówno przedniej, jak i tylnej osi. Mitsubishi na razie nie podało specyfikacji technicznej, ale można się spodziewać, że zwiększenie odległości pomiędzy tylnymi kołami może oznaczać zastosowanie zmodyfikowanego, lub całkiem nowego układu napędowego. Oficjalna prezentacja wersji amerykańskiej nastąpi podczas salonu w Los Angeles 17 listopada 2010 roku.

Pierwszy raz elektryczny i-MiEV ujrzał światło dzienne w 2006 roku, w tym samym, co konwencjonalny "i", na którym oparto jego konstrukcję. Produkcję seryjną i-MiEVa rozpoczęto w 2009 roku. W ciągu tych trzech lat wiele się zmieniło, m.in. silniki elektryczne w piastach tylnych kół zastąpiono silnikiem zamontowanym na tylnej osi. Wygląd i osiągi pozostały bez zmian.

Silnik osiąga moc 64 KM i 180 Nm momentu obrotowego. Pełne ładowanie litowo-jonowych akumulatorów starcza na przejechanie ok. 160 km. Prędkość maksymalna elektrycznego malucha to 130 km/h.

Mitsubishi i-MiEV w wersji amerykańskiej wyraźnie urósł. Jest troszkę dłuższy, co wynika z konstrukcji zderzaków, 5 mm wyższy i aż 110 mm szerszy. Wzrost szerokości spowodowany jest zwiększeniem rozstawu kół, zarówno przedniej, jak i tylnej osi. Mitsubishi na razie nie podało specyfikacji technicznej, ale można się spodziewać, że zwiększenie odległości pomiędzy tylnymi kołami może oznaczać zastosowanie zmodyfikowanego, lub całkiem nowego układu napędowego.

Oficjalna prezentacja wersji amerykańskiej nastąpi podczas salonu w Los Angeles 17 listopada 2010 roku.

Marcin Lewandowski


ZOBACZ TAKŻE:

Elektryczne dostawczaki Mitsubishi


Mitsubishi i-MIEV od 160 800 zł


Samochody: Mitsubishi Colt - ogłoszenia

Więcej o: