EDAG Light Car - Open Source Concept

Niemiecka firma EDAG zaprezentowała w Genewie swój koncepcyjny samochód elektryczny. Z pozoru niczym szczególnym się nie wyróżniający, pod błyszczącą powłoką kryje jednak kilka tajemnic.

Druga część nazwy - Open Source - nie jest przypadkowa. EDAG traktuje swój concept nie tylko jako prezentacje swoich umiejętności, doświadczeń i idei dotyczących motoryzacji. Poprzez Light Cara chce zmobilizować inne firmy do dyskusji oraz przedstawiania własnych pomysłów na temat samochodu przyszłości . Light Car może być traktowany, jako swoista "biała karta".

Light Car jest pojazdem całkowicie elektrycznym . Zasięg wynoszący 150km powinien w zupełności wystarczyć do codziennego, miejskiego użytku. Napędzany jest czterema silnikami elektrycznymi, umieszczonymi przy każdym z kół. Rezygnacja ze standardowej jednostki spalinowej i skrzyni biegów, pozwoliło wygospodarować sporo miejsca wewnątrz auta. Sytuację dodatkowo poprawia fakt, że rozstaw osi Light Cara wynosi aż 2900mm, czyli... nieco więcej niż w BMW serii 5 (E60). Jak zapewnia producent, przestrzeń wewnątrz auta pozwala wygodnie podróżować pięciu osobom. Należy jeszcze wspomnieć, że nadwozie samochodu wykonano z włókna bazaltowego . Według inżynierów z EDAG, materiał ten jest nie tylko lekki i wytrzymały, ale podlega także w 100% procesowi recyclingu.

To czym koncepcyjne EDAG wyróżnia się najbardziej, to rewolucyjny system oświetlenia . Cześć przedniej oraz niemal cała tylna część nadwozia jest jednocześnie wyświetlaczem OLED. Kierowca może dowolnie kształtować kontury świateł, zmieniać ich wielkość, kolor oraz funkcję.

Co więcej, pozwala on również na komunikowanie się z innymi użytkownikami drogi. Na wyświetlaczu można umieścić szereg informacji lub ostrzeżeń . Przykładowo, kierowca może "zapalić" na tylnej szybie specjalną skalę, pokazującą z jaką siłą obecnie hamuje. Możliwe jest też wyświetlanie ostrzeżeń dotyczących dopuszczalnej prędkości na danym odcinku drogi, zbliżania się do robót drogowych, czy przejścia dla pieszych. Istotne jest to, że informacje te są wyświetlane bezpośrednio na naszym aucie. Dzięki temu, kierowca jadący za nami może je odczytać nie odrywając wzroku od drogi.

Tyle samo swobody kierowca otrzyma podczas "projektowania" osobistej deski rozdzielczej . Może dowolnie modyfikować położenie poszczególnych zegarów, ikonek, "włączników".

Polecamy umieszczony poniżej film, który demonstruje część opisywanych możliwości Light Cara.

bs, Źródło: autobloggreen, EDAG  

EDAG Light Car - Open Source

Więcej o:
Copyright © Agora SA