Wörthersee 2015 | Audi TT Clubsport | Technologiczny prototyp

Ten samochód ma w sobie coś elektrycznego odpowiedzialnego za moc, ale nie jest to silnik. 600 KM uzyskuje dzięki...

Audi TT i TTS | Pierwsza jazda | Z myślą o kierowcy

W dniach 13-16 maja odbędzie się spotkanie Wörthersee 2015. To prawdziwe święto dla fanów Golfa GTI, ale też wszystkich miłośników aut koncernu VAG. Na zlocie nie zabraknie premier. Audi przygotowało coś specjalnego.

Prototyp Audi nazwano TT Clubsport, a opisano słowami "technologiczny koncept". To technika gra w nim pierwsze skrzypce. Pod maską umieszczono niezbyt często spotykany silnik R5 2.5 TFSI "dmuchnięty" dwoma sprężarkami o napędzie elektrycznym. Moc pokazowego egzemplarza to 600 KM, a moment bagatela wynosi 650 Nm w zakresie 3000-7000 obr./min. To wystarczy, by ważące 1396 kg auto wyposażone w sześciobiegową skrzynię ręczną i stały napęd obu osi mogło osiągnąć setkę w 3,6 sekundy.

Na zaaplikowanie tej technologii do nadchodzącego modelu TT RS jest jeszcze za wcześnie, aczkolwiek Ulrich Hackenberg odpowiedzialny za rozwój elektrycznego turbo - jak Audi to nazywa, zdradził, że projekt jest bliski produkcji seryjnej. Do największych zalet tego rozwiązania można zaliczyć natychmiastową reakcję sprężarki na nawet niewielki ruch pedału gazu.

Odwiedzający Wörthersee, a niezainteresowani techniką w najmniejszym stopniu, będą mogli podziwiać zmodyfikowane nadwozie TT Clubsporta. W oczy najbardziej rzucają się poszerzone błotniki skrywające 20-calowe koła, ogromne wloty powietrza w przednim zderzaku, oraz pomalowane na pomarańczowo lusterka i wyczynowy tylny spoiler.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi TT Roadster | Ceny w Polsce | Ekskluzywna nisza

Materiały partnerów

zobacz wybrane produkty

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.