Toyota wzywa do serwisów 2,7 mln aut

Akcją serwisową objętych jest 13 modeli japońskiego producenta. Potencjalnym problemem są niektóre elementy układu kierowniczego oraz - co dotyczy wyłącznie hybryd - elektryczne pompy układu chłodzenia. W Polsce akcją objętych jest około 12 tys. samochodów

Nowy Auris szokuje... reklamą | Wideo

1,51 mln aut, których może dotyczyć usterka, jest zarejestrowanych w Japonii, 669 tys. w Stanach Zjednoczonych, a pozostałe w innych częściach świata. W Polsce o wizytę w serwisie zostanie poproszonych około 12 tys. właścicieli Toyot (modele: Prius II, Avensis II i Corolla poprzedniej generacji).

Na skutek niewystarczającego utwardzenia, może nastąpić deformacja elementu łączącego wał kolumny kierowniczej z przekładnią kierowniczą. Sytuacja ta może wystąpić wyłącznie w wyniku częstych, wykonywanych z dużą siłą, obrotów kierownicą do oporu, przy niskich prędkościach, kiedy układ kierowniczy poddawany jest największym obciążeniom. Ewentualna deformacja może prowadzić do wewnętrznego luzu, a w konsekwencji do przyśpieszonego zużycia.

>> Japoński rywal VW Golfa już od 22 tys. zł <<

W Polsce akcja dotyczy wybranych egzemplarzy modeli Prius II, Avensis II oraz poprzedniej generacji modelu Corolla, wyprodukowanych w latach 2001-2009. Użytkownicy zostaną powiadomieni listownie przez Toyota Motor Poland i zaproszeni na nieodpłatne sprawdzenie i ewentualną wymianę elementu. Czynność ta zajmie ok. 60 minut.


Fabryczni tunerzy | Toyota TRD

Toyota Motor Corporation ogłosiła także akcję przywoławczą modelu Prius (w Polsce dotyczy ona około 180 egzemplarzy modelu, wyprodukowanych w latach 2003-2009). W wybranych egzemplarzach może nastąpić usterka elektrycznej pompy układu chłodzenia hybrydowego zespołu napędowego. Istnieje prawdopodobieństwo zatrzymania pracy silnika elektrycznego pompy, co spowoduje zapalenie się kontrolek na panelu instrumentów. W szczególnych przypadkach może nastąpić przepalenie bezpiecznika zasilającego pompę i w konsekwencji zatrzymanie pracy zespołu hybrydowego. Naprawa usterki trwa 90 minut.

Warto podkreślić, że na świecie nie odnotowano żadnego wypadku spowodowanego powyżej opisanymi usterkami. Jak podkreśla Toyota, akcja ma za zadanie wyeliminować prawdopodobieństwo usterki w przyszłości.

ZOBACZ TAKŻE:

Ile trzeba zapłacić za nową Toyotę Auris? Znamy polskie ceny

Toyota Prius PHV i Prius Plus | Ceny

Odświeżona Toyota Verso

Więcej o:
Komentarze (60)
Toyota wzywa do serwisów 2,7 mln aut
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Hadziuk

    Oceniono 33 razy 11

    Oczywiście,że to wina nabywców,co oni robili z tą kierownicą? Kręcili nią czy co?

  • Gość: close

    Oceniono 26 razy 8

    Taka firma to rewelacja !!!!!!!!!!!!!!
    przecież to dotyczy modeli już dawno nie produkowanych
    przecież mogli zrobić jak folcwagen
    czyli włożyć głowe w piosek i twierdzić że to wina kiepskich , dróg bądź Marsjan

  • Gość: klose

    Oceniono 10 razy 4

    Co się tak czepiacie? Słyszeliście aby inna firma naprawiała swoje błędy? Bo ja nie. Czy wv wzywał do serwisów w sprawie 2.0 tdi czy też świeższa historia 1.4 tsi?

    Pomyślcie zamiast krytykować.

  • Gość: huehue

    Oceniono 31 razy 3

    Pewnie wszyscy posiadacze wspanialych japonskich diesli 2.2 widzac tytul artykulu dostali wypiekow i liczyli ze japonce wymienia im silniki, huehue

  • Gość: Geronimo

    Oceniono 11 razy 3

    "Sytuacja ta może wystąpić wyłącznie w wyniku częstych, wykonywanych z dużą siłą, obrotów kierownicą do oporu, przy niskich prędkościach, kiedy układ kierowniczy poddawany jest największym obciążeniom."
    Chciałbym zobaczyć p. redaktora wykonującego obrót kierownicą do oporu przy pełnej prędkości. W cywilnym samochodzie...

  • Gość: alfiarz

    Oceniono 12 razy 2

    W VAG akcje serwisowe wyglądają tak:

    OBNIŻKA W SALONACH VOLCWAGONA i AYDI.
    PRZYJDŹ I KUP NOWEGO PASSATA 2.0 TDI LUB FSI. OFERUJEMY RÓWNIEŻ PRESTIŻOWE AYDI Z NAPĘDEM NA PRZÓD I SILNIKIEM 1.8L - PRZEWAGA DZIENKI TECHNOLOGJI.
    KULTOWA NIEMIECKA SOLIDNOŚĆ.
    WYPRZEDASZ NOWYCH ROCZNIKÓW.

  • Gość: dark13

    Oceniono 14 razy 2

    Najwiekszym bublem Toyoty sa silniki diesla 2.0 i 2.2 - wykrzywiaja sie w nich glowice, aluminiowy blok, pija olej . Wiekszosc posiadaczy modeli z tymi silnikami miala lub bedzie miala problem - w wiekszosc wypadkow jedyne rozwiazanie to wymiana silnika .Jakosc Toyoty rosnie.

  • Gość: user

    Oceniono 1 raz 1

    Ciekawe dlaczego na stronach Toyoty morda w kubeł? Jak wprowadzają jakis nowy szajs to zasypują telefon sms-ami że opędzić się nie mozna.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX