Salon Genewa 2012| Nowe Audi A3

Salon Genewa 2012 | Nowe Audi RS4 Avant
W porównaniu do poprzednika nowe A3 jest o 80 kg lżejsze. Choć jego długość pozostała niezmieniona (4,24 m), to rozstaw osi urósł do 2,60 m. Podczas budowy nowego modelu Audi wykorzystało lekkie materiały, takie jak aluminium, z którego wykonano maskę i przednie błotniki. Dzięki temu A3 z silnikiem 1.4 TSI waży 1 175 kg. Za plecami pasażerów wygospodarowano 365 litrów przestrzeni bagażowej, która po złożeniu kanapy wzrasta do 1 100 litrów. Początkowo wszystkie "A-trójki" będą oferowane z napędem na przednią oś. W przyszłości w ofercie pojawi się stały napęd 4x4 quattro.
W gamie silnikowej znalazły się nowe jednostki. Początkowo w ofercie dostępne będą dwa czterocylindrowe benzyniaki z serii TFSI o pojemności 1.4 (122 KM) i 1.8 (180 KM; standardowo oferowany z siedmiostopniową przekładnią S-tronic) oraz dwulitrowy diesel o mocy 143 KM. W porównaniu z poprzednikiem zużycie paliwa ograniczono średnio o 12 proc. Jeszcze w tym roku gama silnikowa zostanie poszerzona o oszczędne 1.6 TDI, które - według zapewnień Audi - zużywa jedynie 3,8 litra oleju napędowego na 100 km i emituje 99 gramów dwutlenku węgla na kilometr. Obecnie Niemcy pracują nad napędem hybrydowym oraz jednostkami zasilanymi gazem.
Nowe Audi A3 jest oferowane w trzech wariantach wyposażenia: Attraction, Ambition oraz Ambiente. Pierwszą Niemcy nazywają nowoczesną, drugą sportową, a trzecią luksusową. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. klimatyzację manualną, zaprojektowane na nowo wnętrze z fotelami z regulacją wysokości, komputer pokładowy z programem wydajnej jazdy oraz siedem poduszek powietrznych (w tym kolanowa kierowcy). Opcjonalnie fotele zostaną pokryte skórą lub alcantarą, w reflektorach zaświecą ksenony (w przyszłości będzie możliwe zamówienie przednich i tylnych świateł w pełni diodowych), a obręcze kół urosną do 18 cali (w standardzie ich rozmiar wynosi 16 cali).
Audi obiecuje, że podwozie nowego A3 zaprojektowano tak, by zapewniało maksimum komfortu przy jednoczesnej frajdzie z jazdy. ESP wyposażono w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego, a układ kierowniczy w napęd elektromechaniczny. Za pomocą opcjonalnego systemu Audi drive select (standard w wersji Ambition) kierowca może zmieniać działanie układu kierowniczego, parametry przyspieszania oraz szybkość zmiany biegów (w przypadku S-tronic). System uwzględnia również adaptacyjne amortyzatory wykorzystujące technologię Audi magnetic ride.
Zapraszamy do obszernej galerii zdjęć nowego Audi A3.
Piotr Kozłowski
ZOBACZ TAKŻE:
Audi A1 Sportback | Za kierownicą
-
Kto porzuca Bugatti EB 110 w środku lasu? Spokojna głowa. Nikt!
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
To nie awaria, tak na twoje auto działają mróz i śnieg. Sześć zimowych problemów
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
-
Drift pod marketem i kulig za autem, czyli zimowe zabawy karane wysokim mandatem
- W Alpach spłonęło muzeum unikalnych motocykli. Wielki pożar na przełęczy Timmelsjoch
- Do miliona wciąż sporo brakuje. Po polskich drogach jeździ około 10 000 elektryków
- Volkswagen Multivan T7 przyłapany na północy. Nowy model zadebiutuje w 2021 roku
- Za miesięc zadebiutuje nowa Honda HR-V. Będzie tylko hybrydą
- Opinie Moto.pl: Mercedes-AMG GLB 35 - wreszcie SUV, który ma coś wspólnego ze sportem
Forum
- Pizdowatość drogowa. (52)
- Kuligi czas zacząć. (50)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (22)
- NX czas wymienić na RX czyli rabat 100 tys zł (112)
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (28)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (98)
- Kolejny wypadek. (92)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (18)