Salon Genewa 2012 | IED Cisitalia 202E

Choć jest to tylko wynik zespołowej pracy magisterskiej kilku studentów, to z pewnością przykuwa uwagę nazwą odwołującą się do podziwianego za piękną linię włoskiego auta sportowego

Cisitalia 202 to pokazany po raz pierwszy w 1947 roku włoski samochód sportowy. Podobnie jak Porsche 356 nie oszałamiał dużym silnikiem, czy wysoką mocą, ale powalał swoim wyglądem. Długa maska, pełne błotniki, wyważone proporcje i zgrabny tył typu fastback uczyniły go sławnym. Do jego napędu użyto silnika 1.1 o mocy zaledwie 55 KM, ale dzięki niskiej masie wynoszącej 780 kg potrafił rozpędzić się do 165 km/h. Ręczne metody produkcji nigdy nie pozwoliły na znaczący sukces rynkowy. Produkcję zakończono w 1952 roku po stworzeniu 170 sztuk 202-ki.

Nowoczesna wersja Cisitalii 202 z dodaną literką E jest dziełem IED (Istituto Europeo di Design), a w zasadzie zespołową pracą magisterską prowadzoną pod okiem stylistów Italdesign i Maserati.

Kształt nadwozia nie jest jedynie przeformowaną bryłą starej 202-ki i można odnaleźć w niej nowe elementy. Wspólne dla obu aut są długa maska, dwumiejscowe wnętrze i sportowy charakter Cisitalii. Wśród nowych elementów można wyróżnić tylną szybę ustawioną pod ujemnym kątem, czy propozycję zastosowania mocnego silnika V8.

Choć nowemu projektowi trudno cokolwiek zarzucić, to wyraźnie brak mu tego czegoś, co miał w sobie oryginał. Cóż, tworzenie współczesnej wersji jednego z najładniejszych aut sportowych nie należy do zadań łatwych. Ostateczny efekt poznamy dopiero za tydzień, gdy swe podwoje otworzy salon w Genewie.

Marcin Lewandowski

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2012 | Europejska Honda CR-V

Salon Genewa 2012 | Range Rover Evoque w wersji cabrio

Ford Puma - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.