Opel Frontera



Wynik testu zderzeniowego: ***

Wynik testu zderzenia z pieszym: *

Zderzenie czołowe: 31 proc. pkt.

Zderzenie boczne: 89 proc.

Ogółem: 62 proc.

Frontera jest pojazdem dość starej konstrukcji i zdaniem EuroNCAP nie odpowiada najnowszym wymogom odporności w teście zderzenia czołowego.

W teście tym nadwozie auta uległo mocnym uszkodzeniom. Koło kierownicy zostało wepchnięte do kabiny, zwiększając ryzyko urazów klatki piersiowej kierowcy. Pękła podłoga w okolicach stóp kierowcy, a mocne przesunięcia pedałów zagroziły obrażeniami stóp i dolnych partii nóg kierowcy. Twarde punkty za deską rozdzielczą mogły zagrozić kolanom kierowcy, ale po stronie pasażera nie było takiego ryzyka.

Pojazd nie ma seryjnie zakładanych bocznych poduszek powietrznych. Jednak jak większość samochodów terenowych ma dość wysoko uniesione nadwozie. Dzięki temu w teście zderzenia bocznego frontera zapewniła należytą ochronę wszystkim częściom ciała kierowcy.

Testowano opla fronterę 2,2 DTL 16v, auto pięciodrzwiowe, model roku 2002, wyposażony seryjnie w pasy bezpieczeństwa z napinaczem dla kierowcy oraz ogranicznik siły napięcia dla kierowcy i pasażera.