BMW Mini



Wynik testu zderzeniowego: ****

Wynik testu zderzenia z pieszym: *

Zderzenie czołowe: 63 proc. pkt.

Zderzenie boczne: 78 proc.

Ogółem: 74 proc.

W czasie pierwszego testu tego auta pojawiły się problemy z działaniem czujników uruchamiających przednie i boczne poduszki powietrzne. BMW poprawiło te urządzenia i przedstawiło do testów poprawiony samochód. Prezentowane tu wyniki dotyczą tego poprawionego Mini.

Nadwozie dobrze zniosło zderzenia, ulegając tylko drobnym deformacjom. Dzięki zmianom czujnika udało się uniknąć uderzenia przez kierowcę klatką piersiową o koło kierownicy. Jednak głowa kierowcy zsunęła się z otwartej poduszki, co groziłoby jej urazami przy zderzeniu z większą prędkością niż w teście EuroNCAP. W okolicach kolan kierowcy znajdują się bardzo twarde punkty - uderzenie o nie mogłoby spowodować urazy prowadzące nawet do kalectwa.

W teście zderzenia bocznego stwierdzono, że chociaż BMW poprawiło czujnik uruchamiający poduszkę powietrzną i wzmocniło krawędź drzwi, to i tak siły oddziałujące na klatkę piersiową kierowcy były wyjątkowo duże. BMW zapłaciło za dodatkowy test samochodu wyposażonego w poduszkę powietrzną chroniącą głowę w czasie bocznego zderzenia. Okazała się ona skuteczna w działaniu. Jednak wyników tych testów nie uwzględniono w prezentacji, gdyż poduszka ta nie stanowi standardowego wyposażenia samochodu BMW w państwach UE.

BMW Mini jest w sprzedaży od lica 2001 r. Testowano wersję Mini Cooper 1,6, auto trzydrzwiowe, model roku 2002, wyposażony seryjnie w dwie poduszki powietrzne z przodu i z boków oraz w pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia przy przednich fotelach.