Mercedes SLK



Wynik testu zderzeniowego: ****

Wynik testu zderzenia z pieszym: *

Zderzenie czołowe: 69 proc. pkt.

Zderzenie boczne: 83 proc.

Ogółem: 76 proc.

Nadwozie tego auta uznano za bardzo odporne na zderzenia. Po teście zderzenia czołowego drzwi pozostały praktycznie nienaruszone. W teście tym nie założono dachu, aby spotęgować ryzyko obrażeń. Natomiast w teście zderzenia bocznego dach założono, aby także zwiększyć ryzyko urazów głowy - wyższe w takiej sytuacji.

W czasie testu zderzenia czołowego ekspertów zaniepokoiło to, że głowa kierowcy zsunęła się na lewo i obróciła o 90 stopni. Temu niepokojącemu zdarzeniu sprzyjały ruchy koła kierownicy i fotela. Poduszka powietrzna kierowcy była przy tym dość twarda, co zwiększało ryzyko obrażeń klatki piersiowej. Podłoga w okolicy tunelu środkowego uległa poważnym zniszczeniom, co mogło doprowadzić do urazów nóg kierowcy. Nie było za to twardych elementów (poza wspornikami schowka po stronie pasażera), które mogłyby doprowadzić do urazów kolan.

W czasie testu zderzenia bocznego umieszczona w drzwiach poduszka powietrzna zapewniła należytą ochronę górnej części klatki piersiowej kierowcy. Jej dolna część i brzuch poddane były jednak wysokim obciążeniom, pozostającym jednak w granicach bezpieczeństwa. Głowa kierowcy uderzyła o wspornik dachu, ale niezbyt mocno.

Mercedes SLK jest sprzedawany od 1996 r. Testowano wersję SLK 200 Kompressor, model roku 2002, wyposażony seryjnie w dwie przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne oraz pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia.