HONDA CIVIC 1.4

Nowy 3-drzwiowy Civic siódmej generacji wyróżnia się dużymi odbłyśnikami reflektorów i sportową, zwartą sylwetką.

HONDA CIVIC 1.4

Nowy 3-drzwiowy Civic siódmej generacji wyróżnia się dużymi odbłyśnikami reflektorów i sportową, zwartą sylwetką.

Podobnie jak w wersji 5-drzwiowej (patrz Motomagazyn 4/2001) duże "ślepia" reflektorów zdominowały przód auta. Mimo niewielkiego zwisu Honda otrzymała aż cztery gwiazdki w teście zderzeniowym przeprowadzonym przez Euro NCAP. Auto okazało się bezpieczne także dla pieszych - otrzymało trzy gwiazdki, co jest wyjątkowo dobrym wynikiem.

Nowy 3-drzwiowy Civic jest krótszy od poprzednika o 5 cm, ale o 6 cm wyższy. Przestronne wnętrze zapewnia sporo miejsca nad głową. Nie widać także, aby ubyło go na nogi, i pasażerowie obu rzędów nie będą narzekać na ciasnotę. Podłoga jest płaska, a dzięki zwiększeniu wysokości auta fotele podniesiono o 2,5 cm, co wielu osobom ułatwi zajmowanie miejsc i wysiadanie. Fotel i kierownica o regulowanym położeniu sprawiają, że łatwo zająć komfortową pozycję. Deska rozdzielcza jest przejrzyście zaplanowana. Jej aranżacja została dobrze przemyślana, co widać choćby po prawidłowym umieszczeniu najczęściej używanych klawiszy, np. obsługującego zamknięty obieg wentylacji i znajdującego się na szczycie deski, tuż obok koła kierownicy.

Bagażnik ma pojemność 315 l, ale składane oparcie tylnej kanapy (dzielone w stosunku 2/3) pozwala na zwiększenie jego pojemności do 610 l.

Z uwagi na silnik o niewielkiej pojemności, trzeba dosyć często korzystać ze skrzyni biegów. Dźwignię zmiany biegów poręcznie umieszczono na desce rozdzielczej (tak jak w wersji 5-drzwiowej). Lekka praca skrzyni biegów i precyzyjne przełączanie przełożeń są typowe dla Hondy. Jednostka z pojedynczym wałkiem rozrządu w głowicy pracuje intensywnie, aby Civic mógł nabrać prędkości. Choć nie należy przy tym do najcichszych, jest oszczędna. W ofercie znajduje się również silnik o pojemności 1,6 l, a pod koniec 2001 roku w sprzedaży znajdzie się także diesel o pojemności 1,7 l z turbodoładowaniem i układem wtryskowym common rail.

Podwozie składa się z kolumn MacPhersona z przodu i podwójnych wahaczy z tyłu. Sztywność konstrukcji tak dobrano, że auto jest komfortowe, a jednocześnie przyjemne w prowadzeniu, z ograniczonymi przechyłami na zakrętach. Wspomagany elektrycznie mechanizm kierowniczy pozwala na wyczucie położenia kół. ABS należy do wyposażenia standardowego.

Sukces nowej Hondy Civic to nie tylko zdobycie wysokiej oceny w testach zderzeniowych, ale i udane przeorganizowanie całego systemu produkcji, w tym w fabryce w Swindon (Wielka Brytania), w której powstają odmiany 3- i 5-drzwiowe. Nowa, elastyczniejsza organizacja pracy pozwoliła utrzymać wysoką jakość przy niskich kosztach wytwarzania. Zwraca uwagę staranny montaż paneli nadwozia, szczeliny między nimi mierzą czasem poniżej 1 mm! W USA powstają odmiany coupe i sedan, w Japonii 4- i 5-drzwiowe, a w innych azjatyckich wytwórniach tylko sedan.

Wszystkie wersje nadwoziowe znajdą się w ofercie tylko w Europie. Klienci w Ameryce nie kupią odmiany 5-drzwiowej, a w Japonii coupe. W innych krajach Azji do sprzedaży trafi jedynie sedan.

W Polsce auta znajdują się w sprzedaży od września i objęte są 3-letnią gwarancją mechaniczną i 6-letnią na korozję perforacyjną.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.