TOYOTA RAV4 D4-D

Małe samochody typu SUV to idealne autka miejskie, szczególnie w polskich warunkach. Dziurawe ulice i wysokie krawężniki nie są im straszne. Mała Toyota ma jeszcze jeden atrybut miejskiego auta - oszczędny silnik Diesla.

TOYOTA RAV4 D4-D

Małe samochody typu SUV to idealne autka miejskie, szczególnie w polskich warunkach. Dziurawe ulice i wysokie krawężniki nie są im straszne. Mała Toyota ma jeszcze jeden atrybut miejskiego auta - oszczędny silnik Diesla.

D4-D - takim symbolem japoński koncern oznaczył nowoczesne silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail. Nowy silnik w RAV4 to 2-litrowa jednostka z turbosprężarką o mocy 116 KM (85 kW). Maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm jest dostępny już od 1800 obr./min. Ta wersja silnikowa będzie oferowana tylko z ręczną 5-stopniową przekładnią. Średnie spalanie na poziomie 7,1 l/100 km, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 12,1 s oraz prędkość maksymalna 170 km/h - stanowią rozsądne połączenie.

Promień skrętu 10 m dodatkowo ułatwia manewrowanie autem w wersji 3-drzwiowej po zatłoczonych miejskich uliczkach.

Mała Toyota to bardzo ładne autko, wygląda zgrabnie zwłaszcza w wersji 3-drzwiowej. Duże przednie reflektory, krótkie zwisy i poszerzone nadkola dodają sylwetce charakteru. Materiały użyte do wykończenia ciekawie stylizowanego wnętrza mogłyby być jednak lepszej jakości. Fotele są wygodne i dobrze podtrzymują ciało na zakrętach. W wersji 3-drzwiowej na tylnej kanapie nie ma zbyt wiele miejsca, dwoje dzieci jednak się zmieści. Dużo więcej miejsca jest w modelu 5-drzwiowym.

W Polsce RAV4 w 3-drzwiowej wersji nie jest oferowany z silnikiem D4-D, a 5-drzwiowy z dieslem i napędem na przednie koła kosztuje 54 600 DM.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.