CHRYSLER GRAND VOYAGER LIMITED 3.3

Nowy Voyager to już czwarta generacja jednego z najlepszych vanów. Od 1983 roku Chrysler sprzedał ponad dziewięć milionów Voyagerów na całym świecie.

CHRYSLER GRAND VOYAGER LIMITED 3.3

Nowy Voyager to już czwarta generacja jednego z najlepszych vanów. Od 1983 roku Chrysler sprzedał ponad dziewięć milionów Voyagerów na całym świecie.

Zmodernizowany Voyager nadal może być wzorem dla konkurencji - jest taki, jaki powinien być samochód typu MPV (Multi Purpose Vehicle), czyli ma wszechstronne zastosowanie. Szczególnie przedłużona wersja Grand nadaje się na dalekie wyprawy z większą ilością bagaży, nie tracąc nic z komfortu. W przemyślanych schowkach zmieścimy wszystkie drobiazgi, a w środkowym wyjmowanym (opcja w modelu Grand Voyager) umieszczono uniwersalny uchwyt na telefon komórkowy. Zmieniono m.in. środkową konsolę i przyrządy.

Grand Voyager jest przestronny i bardzo komfortowy, szczególnie z silnikiem 3,3 l. Ta 6-cylindrowa jednostka pracuje bardzo cicho, dopiero ostre przyspieszanie sprawia, że ją słyszymy. Automat zmienia biegi niezauważalnie, nawet przy ostrym ruszaniu nie pojawiają się szarpnięcia. Przy normalnej jeździe wydaje się, że samochód gładko się toczy. Niestety, nawet przy delikatnym traktowaniu pedału gazu widlasta "szóstka" w ruchu miejskim potrzebuje ok. 15 l/100 km. Na pewno jednak odwdzięczy się dobrymi osiągami i wysoką kulturą pracy. Należy pamiętać, że nie jest to zwykły samochód osobowy. Voyager nadal jest dość wysoki, nie dziwcie się więc, że się przechyla na zakrętach czy nurkuje przy ostrym hamowaniu. Cztery tarcze hamulcowe (przednie wentylowane) dobrze sobie radzą z zatrzymaniem rozpędzonego auta.

W optymalnej wersji mamy do dyspozycji cztery indywidualne fotele i 3-osobową kanapę. W wyposażeniu Limited w standardzie otrzymujemy: ABS, TC, cztery poduszki powietrzne, 3-strefową klimatyzację automatyczną (tylko w wersji Grand Voyager), radio z 4-płytowym zmieniaczem i systemem nagłośnienia (10 głośników) Infiniti, tempomat i elektrycznie regulowany w 8 płaszczyznach fotel kierowcy (z pamięcią trzech ustawień).

W nowym modelu Chrysler wprowadził innowacyjny system otwierania tylnych drzwi bocznych i klapy. Coś dla leniwych Amerykanów. Mogą to zrobić za nich elektryczne siłowniki. Po wciśnięciu jednego z przycisków zlokalizowanych na konsoli środkowej obok lusterka wstecznego drzwi lub klapa otwierają się automatycznie, ponowne wciśnięcie powoduje proces odwrotny. System wyposażony jest w zabezpieczenie: jeśli drzwi napotkają jakąkolwiek przeszkodę, zatrzyma je natychmiast. Boczne drzwi otwierane elektrycznie są dostępne jako podstawowe wyposażenie wersji Limited. Za tylną klapę z elektrycznymi siłownikami nawet w najdroższej wersji wyposażenia musimy zapłacić dodatkowo.

Copyright © Agora SA