SKODA FABIA COMBI 1.4 16V

Skoda Fabia bardzo dobrze przyjęła się na naszym rynku, teraz importer wprowadza odmianę kombi. Auto małe z zewnątrz, a duże w środku.

SKODA FABIA COMBI 1.4 16V

Skoda Fabia bardzo dobrze przyjęła się na naszym rynku, teraz importer wprowadza odmianę kombi. Auto małe z zewnątrz, a duże w środku.

Fabia Combi to nowoczesny samochód o kompaktowych wymiarach. W Polsce w każdym domu jest najczęściej jeden pojazd, więc bardzo często samochody z tego segmentu użytkuje się jako auta rodzinne. Fabia to najnowsza konstrukcja w swojej klasie. Koncern VW na tym modelu wypróbował nową platformę, na której w niedalekiej przyszłości powstaną zupełnie nowe Polo i nowe Seaty - Ibiza/Cordoba. Na razie nowa konstrukcja sprawdza się bez zarzutu, Fabia cieszy się sporym powodzeniem wśród klientów.

Od marca wersję kombi można kupić również w Polsce. Samochód ten jest o 26 cm dłuższy od hatchbacka (i 8-10% droższy). W normalnych warunkach bagażnik mieści 426 l do linii okien, po złożeniu tylnych siedzeń, przestrzeń ta wzrasta do 1225 l, a długość przestrzeni ładunkowej wynosi ponad 1,5 m. To więcej, niż potrzebuje przeciętna rodzina, a możliwości te wykorzystywane są co najwyżej kilka razy w roku.

Fabia Combi łączy cechy praktycznego samochodu rodzinnego z elegancją. Polski importer oferuje ten model z jednym z trzech poziomów wyposażenia: Classic, Comfort i Elegance. W wyposażeniu wersji podstawowej Classic znajdziemy wspomaganie układu kierowniczego, poduszkę powietrzną kierowcy, regulację koła kierownicy w dwóch płaszczyznach i dzieloną tylną kanapę. Wersja Comfort otrzymuje dodatkowo m.in. poduszkę powietrzną pasażera, światła przeciwmgłowe, regulację wysokości fotela kierowcy, elektryczną regulację przednich szyb, komputer pokładowy z termometrem zewnętrznym i centralny zamek z blokadą przeciwwłamaniową, dzięki której nawet po wybiciu szyby nie ma możliwości otwarcia drzwi, a w bagażniku zamontowano dodatkowe gniazdko 12V. Wersja Elegance ma dodatkowo system ABS, boczne poduszki powietrzne i automatyczną klimatyzację. Elektrycznie regulowane są też tylne szyby i lusterka zewnętrzne (w wersji Elegance podgrzewane). Najdroższa wersja wyposażona jest w 14-calowe obręcze ze stopów lekkich, z silnikiem 2-litrowym - w 15-calowe.

Fabia Combi należy do najbezpieczniejszych samochodów w klasie, w testach zderzeniowych NCAP model ten otrzymał maksymalną liczbę punktów (cztery gwiazdki).

Do napędu może służyć jeden z sześciu silników: czterech benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Podstawowy silnik ma pojemność 1,4 l i moc maksymalną 68 KM (50 kW), ten sam motor po zastosowaniu dwóch wałków rozrządu rozwija już moc 75 KM (55 kW), a wersja 16-zaworowa osiąga 101 KM (74 kW). Najmocniejszy silnik to jednostka 2,0 o mocy 115 KM (85 kW). Wysokoprężne jednostki napędowe to motor 1,9 w wersji wolnossącej SDI i turbodoładowanej TDI. Słabszy SDI osiąga moc 64 KM (47 kW), mocniejszy z turbodoładowaniem i pompowtryskiwaczami rozwija moc 101 KM (74 kW). Wszystkie jednostki napędowe oferowane do tego modelu współpracują z ręczną, 5-stopniowa przekładnią. Silnik 1,4 o mocy 75 KM (55 kW) może być wyposażony w automatyczną 4-stopniową skrzynię biegów.

Zasiadając za kierownicą wersji Combi, nie zauważymy żadnych zmian w stosunku do hatchbacka. Deska rozdzielcza w obu wersjach jest identyczna - przejrzysta i wykonana z niezłych materiałów, wszystkie przyrządy i przełączniki zlokalizujemy bez trudu. Dzięki regulacji koła kierownicy w dwóch płaszczyznach łatwo znajdziemy sobie wygodną pozycję za kierownicą. Ilość miejsca na przednich fotelach jest wystarczająca, nawet jeśli ktoś mierzy ponad 180 cm wzrostu, nie będzie narzekał na ciasnotę. Miejsca z tyłu gwarantują w miarę komfortowe warunki podróżowania. Wzdłuż oparcia tylnej kanapy znajduje się sprytny schowek na parasol.

Silnik 1,4 l o mocy 101 KM dobrze sobie radzi z rozpędzeniem tego samochodu, a zarazem jest cichy. Według danych producenta jednostka ta ma się zadowalać średnio 7,1 l paliwa na 100 km. Zawieszenie pracuje komfortowo, dobrze wybiera nierówności.

Dla miłośników dużych bagażników, ale niekoniecznie samochodów kombi, w Genewie pokazano wersję sedan.

Copyright © Agora SA