TOYOTA AVENSIS VERSO

Kupno samochodu rodzinnego to coraz trudniejsze zadanie. Na rynku wciąż pojawiają się nowe modele. Co wybrać - kombi, minivana, a może vana? No i jakiej firmy? Ostatnio japoński koncern Toyota zaprezentował nowy model z segmentu MPV, Avensis Verso.

TOYOTA AVENSIS VERSO

Kupno samochodu rodzinnego to coraz trudniejsze zadanie. Na rynku wciąż pojawiają się nowe modele. Co wybrać - kombi, minivana, a może vana? No i jakiej firmy? Ostatnio japoński koncern Toyota zaprezentował nowy model z segmentu MPV, Avensis Verso.

Nowy van Toyoty przeznaczony jest dla młodych rodzin, aktywnie spędzających czas wolny. Verso to samochód, którym w tygodniu jeździ się do pracy, w weekend na działkę, a przy pakowaniu na wakacje bez trudu pomieści bagaże.

Rzeczywiście wnętrze jest przestronne, najbardziej luksusowa wersja ma sześć foteli. W środkowym rzędzie można zamontować trzy, wtedy w Verso podróżuje 7 osób. Niestety, przy wykorzystaniu wszystkich miejsc bagażnik ma pojemność tylko 212 l do linii okien. Po wymontowaniu ostatniego rzędu foteli w bagażniku zmieścimy 701 l. Gdy pozbędziemy się środkowych, długość przestrzeni bagażowej wyniesie ponad 2 m, a pojemność aż 2422 l. Pod podłogą bagażnika wygospodarowano dodatkowy schowek o pojemności 70 l, umożliwiło to umieszczenie koła zapasowego na wysokości fotela kierowcy. Po złożeniu oparć fotele pełnią funkcję stolików. Trzeci rząd przeznaczono raczej dla dzieci, osoby o wzroście powyżej 170 cm nie znajdą tam wiele miejsca na nogi i nad głową.

Fotele są wygodne, deska rozdzielcza czytelna i funkcjonalna, a materiały użyte do wykończenia wnętrza dobrej jakości.

W standardzie model Avensis Verso ma być wyposażony w cztery poduszki powietrzne, wspomaganie układu kierowniczego, system ABS z elektronicznym systemem dystrybucji siły hamowania EBD. Za dopłatą oferowane będą kurtyny powietrzne. W dachu można zamontować dwa szyberdachy, przedni uchylany, a tylny - odsuwany.

Pod maską nowej Toyoty może pracować jeden z dwóch silników. Benzynowa jednostka ma pojemność 1998 cm3 i moc 150 KM (110 kW). Maksymalny moment obrotowy 192 Nm będzie przekazywany za pomocą ręcznej 5-stopniowej lub automatycznej 4-stopniowej skrzyni biegów. Silnik wysokoprężny o pojemności 1995 cm3 rozwija moc 116 KM (85 kW), maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm jest dostępny w przedziale 1800N3000 obr./min. Tę jednostkę oferuje się tylko z ręczną przekładnią.

Obydwa silniki dobrze spełniają swoje zadanie, jednak do rodzinnego charakteru auta zdecydowanie bardziej pasuje oszczędny motor wysokoprężny, zapewniający dobre osiągi i niskie spalanie. W Polsce model ten znajdzie się w sprzedaży pod koniec tego roku.

Copyright © Agora SA