Continental Supersports - ekologiczne monstrum

Sześć litrów pojemności, dwanaście cylindrów, dwie turbiny a w baku biopaliwo. Czy to możliwe? W Genewie Bentley zaprezentuje Continentala napędzanego silnikiem z systemem Flexifuel.
Technologia opiera się na specjalnej mieszance paliwa E85 - 85% etanolu i 15% benzyny. Jest bezpieczna dla silnika, zapewnia niską emisję CO2 (-70% max) oraz wysoką moc. Choć do pełnej ekologii jej daleko, to potrafi naprawdę wiele.

Dowód? Astronomiczne 621 KM i 800Nm (Continental GT- 610KM i 750Nm).Pozwala to katapultować ważące prawie dwie i pół tony auto do pierwszej setki w 3,9 sekundy i mknąć z prędkością blisko 330 km/h! To najszybszy i najmocniejszy Bentley w historii. Rozpędzenie go od zera do 160 km/h zajmie zaledwie 8,9 sekundy, od 80 do 120 km/h - 2,6 sekundy. Co ciekawe - maksymalny moment, czyli wspomniane 800 Nm, dostępny jest już od 1700 obrotów na minutę.

Co poza tym? Względem GT usztywniono zawieszenie, wykorzystano elementy obniżające masę (o 10kg), nową, jeszcze szybszą, automatyczną skrzynię biegów oraz dodano ceramiczne hamulce (standardowo). Ten sam za to będzie system napędu na cztery koła, z rozdziałem mocy w stosunku 40:60 (przód/tył).

W stylistyce bez rewolucji. Na zewnątrz niewielkie zmiany dostrzeżemy dzięki ciemnym elementom wykończenia (grill, światła, felgi, progi, itd.). We wnętrzu królować będzie skóra oraz dodatki z alkantary i karbonu.

Spodziewamy się, że pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku. Jako, że nie wszędzie dostępne jest paliwo E85, pierwszym nabywcom ekologicznych Bentley'ów pozostanie tankowanie benzyny. System biozasilania na stacjach paliwowych w Europie ma być w pełni gotowy do roku 2012.