Piekielna Zonda

Firma Pagani ujawniła szczegóły dotyczące wyścigowej wersji Zondy - R. Auto jest ekstremalnie mocne, szybkie i przeznaczone tylko na tor.

Zonda R napędzana jest sześciolitrowym silnikiem V12 od AMG (Mercedesa CLK GTR). 750 KM i 710 Nm robi wrażenie. Jeszcze większe - czas rozpędzania do setki (2,7 sekundy) i prędkość maksymalna (350 km/h). Moc przekazywana jest na koła przez 6-stopniową manualną skrzynię biegów oraz wielopłytkowe sportowe sprzęgło.

Imponujące osiągi to także zasługa masy 1070 kg (Zonda F - 1230kg). Auto w całości wykonane jest z włókna węglowego i aluminium. Do budowy niektórych elementów zastosowano tytan. Inżynierowie obniżyli środek ciężkości oraz dodali specjalnie przygotowane elementy poprawiające aerodynamikę m.in.: ogromny tylny spojler, dyfuzor i powiększone wloty powietrza. Wzmocniono zbiornik paliwa oraz zastosowano magnezowe obręcze kół mocowane na centralną nakrętkę.

Wprawdzie na pierwszy rzut oka auto podobne jest do wersji F to oba auta dzielą jedynie 10% części. R -ka jest również większa. Rozstaw osi wzrósł o 4,7 cm, długość o 39,5cm a szerokość o 5 cm.

Dla zainteresowanych - cena modelu R wyniesie około 1,2 mln euro. Nie wiemy jednak, jak wiele egzemplarzy trafi do sprzedaży. Jedno jest pewne: pierwsza Zonda R wzbogaci kolekcję aut twórcy włoskiej marki - Horacio Paganiego.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.