Honda S2000 nie na XXI wiek

W tym roku zakończy się produkcja Hondy S2000. Ale historia kończy się z wykopem - na pożegnanie przygotowano wersję Ultimate Edition.

Wersja Ultimate Edition napędzana będzie tym samym dwulitrowym silnikiem, co seryjne wersje. Zmiany obejmują głównie stylistykę - białe nadwozie zestawiono z grafitowymi felgami ze stopów metali lekkich. Odcień lakieru ma przywodzić na myśl kolorystykę pierwszego bolidu F1 Hondy z 1964 roku oraz wiele późniejszych, sportowych modeli firmy.

We wnętrzu dominuje czerwona skóra oraz dobrane do niej obszycia na mieszku dźwigni zmiany biegów. Wersję Ultimate Edition wyróżnia także fakt, iż każdy egzemplarz otrzymuje indywidualny numer porządkowy, umieszczony na dekoracyjnych listwach progowych. Choć dwuosobowy model ma już prawie 10 lat, jego 240-konny silnik wciąż oferuje bardzo wysoki współczynnik mocy w przeliczeniu na 1 litr pojemności skokowej oraz jedną z największych maksymalnych prędkości obrotowych silnika w historii motoryzacji. Jednostkę napędową Hondy S2000 pięciokrotnie wyróżniano tytułem International Engine of the Year w klasie pojemnościowej od 1,8 do 2,2 litra.

Produkcja Hondy S2000 zakończy się pod koniec czerwca 2009 roku. Od debiutu w 1999 roku do końca 2008 sprzedano 110 673 egzemplarze, z czego prawie 20 tysięcy przypadło na Europę.

Honda S2000 w wersji Ultimate Edition zadebiutuje na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie, który rozpocznie się 3 marca.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.