Nowa generacja Priusa
Na salonie samochodowym w Detroit Toyota pokazała kolejną, trzecią już generację Priusa. Głównie po to, by zakomunikować, że jest lepsza od poprzednich a specyfikację poznamy podczas... salonu w Genewie. Ale kilka szczegółów znamy.
Toyota Prius zapoczątkowała modę na hybrydy. Gdy ktoś obudzi cię w środku nocy i świecąc w oczy latarką krzyknie z niemieckim akcentem prosto w twarz "Hybryda!?", automatycznie odpowiesz "Prius!". Tymi Toyotami jeździ pół Hollywood i wicepremier Waldemar Pawlak. Buntują się przeciw nim niewidomi w USA, bo są tak ciche, że nie słychać, gdy się zbliżają.
Ale Prius to już emeryt - pierwszy model ujrzał światło dzienne w roku 1997. Nie dziwi więc lifting. Nowa generacja ma być przede wszystkim bardziej ekonomiczna, zaawansowana technologicznie i wygodniejsza. Nowy model oczywiście jeździ na paliwie, prądzie albo obu nośnikach energii naraz - w zależności od warunków na drodze. Silnik spalinowy ma teraz 1,8l pojemności, przy okazji jest lżejszy i mniejszy a przez to bardziej ekonomiczny. Odchudzono zresztą całe auto - ma teraz nową platformę, która powinna mu też zapewnić lepsze prowadzenie.
Kształty Priusa nie zmieniły się bardzo. Są nieco ostrzejsze, auto jest nieco dłuższe. Najważniejszą zmianą jest inne poprowadzenie linii dachu, co poprawiło sytuację pasażerów na tylnej kanapie. Wnętrze jest też nieco unowocześnione.
Więcej szczegółów poznamy na salonie samochodowym w Genewie - już w marcu. Auto trafi na europejskie rynki latem.
Ale Prius to już emeryt - pierwszy model ujrzał światło dzienne w roku 1997. Nie dziwi więc lifting. Nowa generacja ma być przede wszystkim bardziej ekonomiczna, zaawansowana technologicznie i wygodniejsza. Nowy model oczywiście jeździ na paliwie, prądzie albo obu nośnikach energii naraz - w zależności od warunków na drodze. Silnik spalinowy ma teraz 1,8l pojemności, przy okazji jest lżejszy i mniejszy a przez to bardziej ekonomiczny. Odchudzono zresztą całe auto - ma teraz nową platformę, która powinna mu też zapewnić lepsze prowadzenie.
Kształty Priusa nie zmieniły się bardzo. Są nieco ostrzejsze, auto jest nieco dłuższe. Najważniejszą zmianą jest inne poprowadzenie linii dachu, co poprawiło sytuację pasażerów na tylnej kanapie. Wnętrze jest też nieco unowocześnione.
Więcej szczegółów poznamy na salonie samochodowym w Genewie - już w marcu. Auto trafi na europejskie rynki latem.
POPULARNE
NAJNOWSZE
-
Pieszy z pierwszeństwem - decyzja zapadła. Nowe przepisy od czerwca
-
Podpisano umowę na budowę A18. Za dwa lata pojedziemy nową autostradą
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
Garbate szczęście. Jak wyprodukować 21 milionów... zwyczajnych samochodów? [MOTO 2030]
- Krym. Przytomność umysłu i szybka reakcja pozwoliły uniknąć zderzenia z BMW X6 [WIDEO]
- Porsche wprowadza elektryczne uterenowione kombi. Taycan Cross Turismo przyłapany pod sklepem
- Italdesign kusi wizją nowego DeLoreana. Czy samochód z "Powrotu do przyszłości" do nas wróci?
- Test nowej Toyoty w bojowych warunkach. Górale jej nie oszczędzają. "Samej farby jest pół tony"
- Hennessey Mammoth 1000. RAM 1500 TRX z 1000-konnym silnikiem
Forum
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (27)
- Ofensywa antykuligowa (18)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (54)
- Uszkodzone lusterko Belgia (30)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (47)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (49)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (59)