test zderzeniowy - ****
test zderzenia z pieszym - **
Zderzenie czołowe: 63 proc.; zderzenie boczne: 100 proc.; ogółem: 82 proc.
Nowy model Volvo ma bardzo dobrze skonstruowaną, zapewniającą doskonałą ochronę kabinę pasażerską. Szczególnie dobrze auto chroni przed skutkami bocznych zderzeń.
W czasie testu zderzenia czołowego ograniczniki siły napięcia pasów bezpieczeństwa działały w należyty sposób. Auto nie ma jednak w seryjnym wyposażeniu przedniej poduszki powietrznej dla pasażera i zdaniem EuroNCAP napinacze pasów przy jego fotelu powinny działać mocniej, aby uchronić głowę pasażera przed uderzeniem o deskę rozdzielczą. Twarde części deski groziły ewentualnymi urazami kolan kierowcy.
W czasie testu zderzenia bocznego boczne poduszki doskonale chroniły pasażerów przed urazami piersi i głów.
Volvo S 60 jest sprzedawany w Europie od września 2000 r. Testowany model roku 2001 był wyposażony seryjnie w UE w poduszkę powietrzną dla kierowcy (dla pasażera - wymaga dopłaty), boczne poduszki powietrzne, chroniącą głowy boczną poduszkę kurtynę, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, tylne pasy z ogranicznikami siły napięcia, system ochrony przed urazami kręgów szyjnych oraz ABS.