Zaskakują remontem Krakowskiego Przedmieścia

Znienacka zamknięty wjazd z Trasy W-Z w Kapucyńską, nagle nie da się też parkować przy skwerze Hoovera. Dlaczego nikt nie uprzedza o zmianach przed zamknięciem kolejnego odcinka Krakowskiego Przedmieścia?
Kto wraca po urlopie do Warszawy i nie był ostatnio w tej okolicy, może być zaskoczony. Pierwsza niespodzianka na Trasie W-Z. Za tunelem po prawej stronie stoją barierki i znak nakazu jazdy prosto - nie wolno już skręcać w Kapucyńską pod górę do Miodowej. Tędy samochody będą jeździć w odwrotnym kierunku, żeby omijać zamknięte Krakowskie Przedmieście i przeznaczoną tylko dla autobusów Senatorską.

O tym, że remont kolejnego odcinka Traktu Królewskiego zaczyna się w piątek 24 sierpnia, informują porozwieszane w wielu miejscach żółte tablice. Przed wjazdem w Senatorską zastajemy ostrzeżenie, że tu też zmieni się kierunek ruchu - teraz od pl. Zamkowego do Miodowej. Odwrotnie niż do tej pory będziemy jeździć na ul. Kilińskiego i Podwalu (wjazd nie przez Senatorską, ale Długą).

Na początku sierpnia zniknął parking na końcowym fragmencie Krakowskiego Przedmieścia koło kolumny Zygmunta - tu jezdnia jest już rozkopana. Teraz jednak nie można również parkować przy Dziekance i kościele pokarmelickim w sąsiedztwie skweru Hoovera. Kierowcy dowiadują się o tym w ostatniej chwili.

Zarząd Dróg Miejskich nie informuje na swojej stronie internetowej o ograniczeniach w parkowaniu ani o zmianach na Kapucyńskiej. - Bo to kwestie między wykonawcą remontu, którego nie my wybieraliśmy, a miejskim inżynierem ruchu - twierdzi Urszula Nelken z biura prasowego ZDM.

Tej sytuacji nie rozumie Kinga Drózd, rzeczniczka Mostostalu Warszawa, który remontuje Krakowskie. Uważa, że informowanie o zmianach należy przede wszystkim do ZDM, bo to jemu podlega Trakt Królewski. Tak jak np. Puławska, o której remoncie ZDM ostrzega.

Bezpośrednio u wykonawcy ustaliliśmy więc, że w nocy z piątku na sobotę z ruchu zostanie wyłączony odcinek między Królewską a Miodową. Początkowo z Królewskiej będzie się można dostać do hotelu Bristol i Pałacu Prezydenckiego - prace będą prowadzone tylko od Trębackiej do kolumny Zygmunta. Teoretycznie na gotowy już odcinek mogłyby wrócić autobusy, które blokują Świętokrzyską, ale zarząd miasta wstrzymuje się z tą zmianą. Objazd dla komunikacji poprowadzi więc od pl. Małachowskiego przez pl. Piłsudskiego, Moliera (powrót Wierzbową), pl. Teatralny i Senatorską do Miodowej.