Nissan Pathfinder 2.5 CDTI Elegance

Terenowy minivan, a czemu nie? Taki jest nowy model Nissana - Pathfinder, który zdaniem producenta łączy zalety auta sportowo-rekreacyjnego (SUV) i rodzinnego. Czy to możliwe?
Pathfinder wygląda jak typowa terenówka. Jednak to tylko pozory. Nissan postanowił stworzyć rodzinny samochód sportowo-rekreacyjny (SUV), który w komfortowych warunkach dowiezie nawet siedem osób tam, gdzie nie da rady klasyczny minivan. Auto ma funkcjonalne wnętrze, w którym zagospodarowano każdy skrawek przestrzeni. Znajdziemy w nim mnóstwo praktycznych schowków: cztery umieszczono w przedniej części kabiny, drugi rząd siedzeń kryje jeden pod miejscem środkowym, a po bokach ostatniego rzędu foteli znalazły się kolejne skrytki.

W testowanej wersji o bezpieczeństwo podróżnych obok solidnej konstrukcji ramowej dbają czołowe i boczne poduszki powietrzne wraz z kurtynami, ABS, elektroniczny korektor rozdziału siły hamowania, układ wspomagania hamowania awaryjnego (BA) oraz system kontroli trakcji ESP+.

Nissan troszczy się o wygodę pasażerów, np. fotele można ustawiać w aż 64 konfiguracjach. Kiedy już się którąś wybierze i ruszy z miejsca, nie można mieć wątpliwości,

że podróżuje się w komforcie - przypominają o tym m.in.: trzystrefowa klimatyzacja z oddzielnie sterowaną wentylacją tylnej części przestrzeni pasażerskiej, wysokiej klasy system audio, elektrycznie regulowane przednie fotele i reflektory biksenonowe.

To wszystko składa się na standardowe wyposażenie Pathfindera!

Pod maską testowanego auta znajdowała się jedyna oferowana w Polsce w tym modelu jednostka napędowa - dwuipółlitrowy turbodiesel osiągający moc 174 KM. To sporo, ale czy aby nie za mało do sprawnego poruszania ponad- dwutonowego kolosa? Już po pokona-niu pierwszych kilometrów okazało się, że nie. Ten silnik jest wręcz stworzony do tego pojazdu: prędkość rzędu 100-110 km/h osiągamy po kilkunastu sekundach, a przecież terenówki nie kupujemy, by się ścigać, tylko po to, aby dojechać tam, gdzie chcemy, bez obaw, że utkniemy w leśnej głuszy. Dodam, że po przejechaniu ponad tysiąca kilometrów komputer pokładowy wskazywał średnie spalanie 10,1 l/100 km, czyli... podawane przez producenta.

Pathfindera stworzono głównie na utwardzone drogi, o czym może świadczyć w pełni niezależne zawieszenie. Jednak w terenie prowadzi się on

o wiele lepiej niż po szosie. Bez problemów pokonuje na bezdrożach wiele przeszkód, natomiast podczas jazdy po asfalcie przeszkadzało mi nadmierne kołysanie nadwozia, zwłaszcza podczas szybkiego pokonywania zakrętów.n

WYNIK MINITESTU

funkcjonalność i jakość (45/60 pkt)
DANE TECHNICZNE

Nissan Pathfinder 2.5 CDTI

segment rynku: samochód terenowy
nadwozie: terenowe, 5-drzwiowe
silnik: wysokoprężny, 2488 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, turbodoładowany
moc maks.: 174 KM (128 kW) przy 4000 obr/min
maks. moment obrotowy: 403 Nm przy 2000 obr/min
przyspieszenie 0-100 km/h: 11,6 s
prędkość maksymalna: 174 km/h
skrzynia biegów: automatyczna, 5-stopniowa
napęd: na koła tylne, dołączany na przednie
POMIARY TESTOWE (przy 15°C, na mokrej nawierzchni)

przyspieszenie0-80 km/h: 9,6 s0-100 km/h: 13,9 s 0-120 km/h: 20,7 s0-400 m: 20,3 s
droga hamowania 100-0 km/h: 44 m
zużycie paliwa (średnie): 10,1 l/100 km
plusy/minusy

+ obszerne

i funkcjonalne wnętrze

+ ekonomiczna jednostka napędowa

- za miękka charakterystyka zawieszenia

Cena wersji testowanej 213 000 zł

Więcej o: