Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG Highline

W letni dzień, gdy temperatura sięga 30°C, lepiej nie zaglądać w cennik Tourana - potrafi przyprawić każdego o zawrót głowy. Ale trzeba przyznać, że to jedna z niewielu wad tego modelu.
Zgrabny minivan wypracował sobie dobrą opinię. Do czołówki tej klasy może być zaliczony ze względu na jakość wykonania, a nie innowacyjną konstrukcję, choć był to pierwszy model Volkswagena, w którym zastosowano supernowoczesną dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG. Wyceniana na 7 tys. zł jest prawdziwym arcydziełem, przy którym większość przekładni automatycznych po prostu wysiada. Dzięki unikatowej konstrukcji z dwoma kompletami przełożeń zmiana biegu trwa ułamek sekundy. W momencie gdy na pierwszym wałku jest włączony dany bieg - na drugim przygotowany jest już następny. Na to genialne rozwiązanie amerykańskiej firmy BorgWarner dał się skusić tylko Volkswagen, ale ryzyko się opłaciło. Dzięki temu koncern posiada w swojej ofercie najsprawniejszą i najbardziej sportową spośród wszystkich skrzyń zautomatyzowanych.

Testowany egzemplarz wyposażony był dodatkowo w trzeci rząd siedzeń (2970 zł). Chowane w podłodze bagażnika dwa fotele przekształcają minivana w auto 7-osobowe, jednak trzeba mieć świadomość, iż na dodatkowych miejscach mogą podróżować raczej tylko dzieci. Fotele drugiego rzędu można niezależnie składać, przesuwać i wyjmować. Środkowy po złożeniu oparcia staje się stolikiem. Elementy tapicerki są zamontowane solidnie, a plastiki deski rozdzielczej mają nietuzinkową fakturę i są przyjemne w dotyku. Silnik 2.0 TDI jest dostępny wraz z wersjami Trendline i Highline.

Jednostka o mocy 140 KM zapewnia Touranowi przyzwoite osiągi. Rozsądnie obchodząc się z pedałem gazu, osiągnęliś- my zużycie paliwa w trasie ok. 6 l/100 km oraz 8,5 l/100 km w mieście. Przy ostrzejszej jeździe zużycie wzrasta do blisko 8 l/100 km. Niestety, cena testowanego egzemplarza ze względu na dodatkowe wyposażenie (automatyczna klimatyzacja Climatronic i metaliczny lakier) wzrosła do 124 tys. zł. Nawet biorąc pod uwagę zalety tego modelu, jest to dużo. I to decyduje o jego umiarkowanym sukcesie rynkowym.

WYNIK MINITESTU

funkcjonalność i jakość(54/60 pkt)
DANE TECHNICZNE

Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG

segment rynku: minivan
nadwozie: minivan, 5-drzwiowe
silnik: wysokoprężny 1968 cm3, rzędowy, 4-cylindrowy, 16-zaworowy, turbodoładowany
moc maksymalna: 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1750 obr/min
przyspieszenie 0-100km/h: 10,6 s
prędkość maksymalna: 197km/h
skrzynia biegów: zautomatyzowana, sekwencyjna (DSG), 6-biegowa
napęd: na koła przednie
zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 8,3/5,6/6,5l/100km

POMIARY TESTOWE (przy 21 °C, na suchej nawierzchni)

przyspieszenie:0-80 km/h: 7,6 s0-100 km/h: 11,1 s0-120 km/h: 15,6 s0-400m: 18,3 s
droga hamowania 100-0km/h: 45m

zużycie paliwa (średnie): 6,8l/100km

plusy/minusy

+ dynamiczny silnik

+ sprawna skrzynia biegów

+ wysoka jakość wykonania

- cena

Cena wersji testowanej 118 090 zł

Więcej o: