Skoda Superb 2.5 V6 TDI Platinum

Škoda, tworząc Superba, chciała, aby auto tej klasy spełniło wyszukane wymagania. Testujemy nową wersję Platinum 2.5 z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic.
Superb to idealne auto dla tych, którzy oczekują od samochodu najwyższej jakości oraz sporego wnętrza w dyskretnym opakowaniu. Dodatkową zaletą limuzyny powinna być jednostka napędowa sprzężona np. z automatyczną skrzynią biegów. W luksusowej Škodzie zamontowano silnik o pojemności 2,5 l. Trochę mało... Choć po kilku chwilach spędzonych za kierownicą auta miałem wrażenie, że turbodiesel 2.5 pasuje idealnie do Superba. Motor osiąga 164 KM, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm jest dostępny już przy 1250 obr/min. Na rozpędzenie do setki tego kolosa potrzebuje ponad 10 s. Sporo. Atutem silnika jest za to wyjątkowa elastyczność, czyli zdolność do przyspieszania podczas jazdy. Superb podczas wyprzedzania wyrywa się jak wystrzelony z katapulty. Zadowolony naciskałem pedał gazu, nie przejmując się skrzynią biegów - automat sprawnie wrzucał kolejne przełożenia. Obrazu dopełniają dobre hamulce i komfortowe zawieszenie. Wprawdzie podczas szybkiego pokonywania zakrętów auto znacznie się przechyla, ale dzięki dużemu rozstawowi kół i osi bez problemu utrzymuje się na obranym torze. Podróżni mogą się cieszyć bogatym wyposażeniem nowej wersji Platinum (m.in. elektrycznie sterowane fotele z przodu).

Czy warto wydać ponad 160 tys. zł na limuzynę, która wygląda jak... Škoda Octavia? Tak, jeśli szukasz dyskretnego luksusowego auta.

plusy / minusy

+elastyczna jednostka napędowa

+obszerne wnętrze

+wysoka jakość wykonania

-brak prestiżu

-zbyt miękkie zawieszenie

WYNIK miniTESTU

jazda(79/100 pkt)
DANE TECHNICZNE

Škoda Superb 2.5 V6 TDI

segment rynku: klasa E
nadwozie: sedan, 4-drzwiowe
silnik: wysokoprężny 2496 cm3, widlasty, 6-cylindrowy, 24-zaworowy, turbodoładowany
moc maks.: 164?KM (120 kW) przy 4000 obr/min
maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1250 obr/min
przyspieszenie 0-100 km/h: 10,3 s
prędkość maksymalna: 217 km/h
skrzynia biegów: automatyczna, 5-biegowa
napęd: na koła przednie
POMIARY TESTOWE*

przyspieszenie0-80 km/h: 7,2 s
.0-100 km/h: 10,4 s
.0-120 km/h: 14,4 s
.0-400 m: 17,5 s
droga hamowania 100-0 km/h: 41 m
zużycie paliwa (średnie): 7,9 l/100 km
* przy 15oC na suchej nawierzchni

Cena wersji testowanej 161 340 zł