Renault Megane Grandtour 1.9 dCi

Kombi wymyślono po to, by było funkcjonalne. Czy może być przy tym ładne? Odpowiedzi szukamy, testując kompaktowe Megane Grandtour.

Całą rodzinę Megane II zaprojektowano w ten sposób, że już we wnętrzu hatchbacka znajdziesz mnóstwo schowków i skrytek na wszelakie podręczne drobiazgi. Kombi ma ich nie mniej: w podłodze i podłokietnikach z przodu i z tyłu, pod fotelami... Wręcz trudno spamiętać je wszystkie.

To nie jedyny sposób Megane na zdobycie klienta. Auto urzeka iście niemiecką jakością tworzyw użytych we wnętrzu i przestronnością przedziału pasażerskiego. Nawet osobie siedzącej za wysokim kierowcą nie zabraknie miejsca na nogi. Odległość od pedałów do oparcia tylnej kanapy imponuje (175 cm) - jest o kilka centymetrów większa niż u rywali. Także nad głowami jadący mają dość przestrzeni. Niestety, przy wsiadaniu i wysiadaniu konieczny jest delikatny skłon, bowiem dach przebiega nisko - nie tak jak w wielu innych kombi, które coraz bardziej przypominają mini-

vany. Nisko umieszczono również siedziska foteli, zarówno z przodu, jak i z tyłu, co także obniża komfort zajmowania miejsc. Za to patrząc na klasycznego, eleganckiego Grandtoura, można się rozkoszować dynamiczną linią nadwozia.

Konsekwencją przyjętego kształtu bryły auta okazuje się też ograniczona do 80 cm wysokość przestrzeni ładunkowej. To jeden z dwu mankamentów bagażnika, bardzo pojemnego (520 l) już przy normalnym położeniu tylnej kanapy. Kiedy ją złożysz, powstaje przestrzeń o objętości 1600 litrów! Na równej podłodze ułożymy do transportu np. panele o długości do 173 cm. Można byłoby przewozić jeszcze dłuższe przedmioty, gdyby Renault przeniosło ze Scenica do Grandtoura przedni fotel pasażera - z oparciem składanym w stolik. Takie rozwiązania już są w konkurencyjnych autach. Drugi mankament to szerokość otworu tylnej pokrywy (108 cm) - o 6 cm mniejsza niż odległość między nadkolami we wnętrzu samochodu, co utrudnia pełne wykorzystanie walorów kombi.

Przy dużym zbiorniku paliwa (60 l) i małym spalaniu zasięg auta wynosi ok. 1000 km.

Megane Grandtour nieco traci na funkcjonalności z powodu eleganckiej sylwetki, ale ileż razy w roku przewozisz lodówkę czy pralkę? Na długą wakacyjną podróż to kombi nadaje się znakomicie.

Wynik minitestu

funkcjonalność i jakość (46/60 pkt)

plusy/minusy

+ obszerne wnętrze i bagażnik

+ wysoka jakość tworzyw

- źle dobrana pozycja za kierownicą

- wąski otwór tylnej pokrywy bagażnika

Cena wersji testowanej Renault Megane Grandtour 1.9 dCi Luxe Privilege - 83 600 zł

Więcej o:
Copyright © Agora SA