Land Rover Freelander

jeden z pierwszych europejskich SUV-ów
Zaprezentowano go w 1997 r., a zmodyfikowano sześć lat później. Ma pięciodrzwiowe samonośne nadwozie typu kombi, występuje także w otwartej odmianie trzydrzwiowej z miękkim składanym dachem. Niezależnie od formy w atrakcyjnie stylizowanej karoserii mieści pięć osób. W układzie stałego napędu obu osi wykorzystano centralne sprzęgło lepkościowe i skrzynię rozdzielczą, nie przewidziano natomiast reduktora. Koła są zawieszone niezależnie. W dieslu (konstrukcja BMW) wykorzystano układ bezpośredniego wtrysku paliwa przy użyciu elektronicznie sterowanej pompy rozdzielaczowej. W standardzie znajdują się m.in.: czołowe poduszki powietrzne, układy ABS i ESP, centralny zamek oraz elektrycznie sterowane szyby przednie.

Cena od: 97 500 zł

Inne wersje silnikowe

1.8 - 117 KM 160 Nm

2.0 TD - 112 KM 260 Nm

Dane techniczne: Land Rover Freelander 2.5 V6
masa własna/ładowność: 1560/500 kg
silnik: benzynowy 2497cm3, widlasty, 6-cylindrowy, 24-zaworowy
moc maks.: 177 KM przy 6250 obr/min
maks. moment obr.: 240 Nm przy 4000 obr/min
prędkość maks.: 182 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 s
skrzynia biegów, reduktor: A/5, -
napęd: stały na cztery koła
blokady: -/+/-
wymiary (dł./szer./wys.): 4425/1805/1710 mm
rozstaw osi: 2555 mm
pojemność bagażnika: 475-1195 l
prześwit/głęb. brodzenia: 220/400 mm
zużycie paliwa (śr.): 12,4 l/100 km