Peugeot 1007

Kłopoty z wsiadaniem i wysiadaniem na ciasnym miejskim parkingu? Zapomnij! To auto zachęca do zajęcia miejsc - zarówno z przodu, jak i z tyłu. Niezwykle gościnny typ.

Wcześniej mało kto wierzył, że pomysł zamontowania z przodu odsuwanych drzwi w pojeździe osobowym - tak praktyczny i przydatny w mieście - trafi z concept caru do seryjnego auta. Koncern stanął jednak na wysokości zadania - w Poissy pod Paryżem ruszyła już produkcja modelu 1007, w którym zastosowano właśnie takie rozwiązanie.

Po przesunięciu drzwi - nie przekraczają długości auta, od boków zaś odchylają się na odległość wyznaczoną przez krawędzie bocznych lusterek - powstaje otwór o imponujących wymiarach: 912 mm szerokości i ponad 1200 mm wysokości, umożliwiający nieskrępowany dostęp do wnętrza pojazdu.

Peugeot dużo uwagi poświęcił bezpieczeństwu podróżnych. Po pierwsze, drzwi prowadzone są po masywnych szynach. Po drugie, elektryczny mechanizm zabezpieczono przed ich otwarciem przy prędkości większej niż 5 km/h oraz przed przytrzaśnięciem czegoś w drzwiach - system bez zwłoki reagował nawet na lekkie szarpnięcie, nieco więcej czasu potrzebował, gdy drzwi zderzały się z jakimś obiektem (dotyczy egzemplarzy przedprodukcyjnych). Po trzecie, napęd w razie kolizji wyłącza się, pozwalając na ręczne otwieranie. Peugeot 1007 wyróżnia się także wyposażeniem dbającym o bezpieczeństwo jazdy. W standardzie układ stabilizacji toru jazdy ESP, mocowania fotelików dziecięcych Isofix i aż siedem poduszek powietrznych.

Wnętrze modelu 1007 zachwyca wielkością i funkcjonalnością. Do dyspozycji podróżnych są cztery niezależne fotele. Przedni fotel pasażera, mający większy zakres regulacji wzdłużnej niż siedzisko kierowcy, można przekształcić w stolik. Miejsca z tyłu przesuwają się o 23 cm i składają. W aucie znajduje się sporo schowków (także w podłodze), półek (np. pod fotelami z przodu) i kieszeni.

Niestety, nowy model francuskiej marki nie będzie tani. Nieoficjalnie podaje się, że cena oscyluje wokół 13-14 tys. euro. Auto do salonów trafi na początku przyszłego roku.

Copyright © Agora SA