Peugeot 307 SW 2.0 HDi 16V Premium

Tradycyjne kombi już ci nie wystarcza? Na minivana nie dasz się skusić, bo wolisz klasyczne kompakty. Pozostaje wybrać Peugeota 307 SW.

Model 307 to z pewnością jedno z ciekawszych aut w ofercie Peugeota - uhonorowane prestiżowym tytułem Car of the Year 2002 szybko doczekało się odmiany kombi. Od niedawna "trzystasiódemce" przybył nowy atut - Francuzi naprawdę mają się czym pochwalić: diesla 2.0 HDi wyposażono w aluminiową głowicę z 16 zaworami i turbosprężarkę Garrett ze zmienną geometrią, motor wytwarza moc 136 KM i spełnia przy tym rygorystyczne normy czystości spalin Euro IV. To rozwinięcie znanej dwulitrowej, 110-konnej jednostki. Współpracuje z 6-stopniową przekładnią - dzięki czemu nawet przy większych prędkościach auto jest nadspodziewanie ciche i tym samym nie przypomina klasycznego ropniaczka.

Peugeot 307 w odmianie SW - w pół drogi między kombi a minivanem - to idealne rozwiązanie dla dużej rodziny. Auto oferuje aż siedem miejsc! Dodatkowe dwa siedzenia (w opcji po 1500 zł za sztukę) są jednak niewielkich rozmiarów. Dlatego wygodnie rozsiądą się na nich dzieci, a nie dorośli, dla których podróż w ostatnim rzędzie może być uciążliwa. Ale nie wybrzydzajmy. Do kombi Peugeota zmieszczą się teściowie, dwójka lub trójka małych dzieci i zostanie jeszcze miejsce na pakunki. Bagażnik nie zaimponuje wtedy pojemnością

- 135 l. Sytuacja się zmienia, gdy rezygnujemy z trzeciego rzędu foteli - pojemność użyteczna wynosi wtedy 503 l, a po złożeniu tylnej kanapy - 1540 l.

Dość wysokie nadwozie modelu 307 może kojarzyć się z minivanem - oferuje sporo przestrzeni wewnątrz. Siedząc w środku, odnosisz wrażenie, że miejsca jest jeszcze więcej, a to za sprawą szklanego, panoramicznego dachu, który w tej wersji nie wymaga dopłaty. Niestety, nie można go otwierać, a w razie potrzeby jedynie zasłonisz go ruchomą podsufitką.

Peugeota 307 SW bogato wyposażono standardowo - cztery poduszki powietrzne, kurtyny boczne, ABS, ESP, automatyczna klimatyzacja. To tylko niewielka część tej listy. Również jakość materiałów wykończeniowych nie pozostawia wiele do życzenia. Jednak za auto trzeba zapłacić ponad 90 tys. zł, co zapewne studzi zapał wielu jego entuzjastów.

Wynik minitestu

funkcjonalność i jakość (47/60 pkt)

plusy/minusy

+ przestronne i funkcjonalne wnętrze

+ dynamiczny silnik

- mało precyzyjnie działająca skrzynia biegów

-wysoka cena

Cena wersji testowanej Peugeot 307 SW 2.0 HDi 16V Premium - 91 600 zł

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.