Limuzyna Peugeot to auto dla kogoś, kto ceni oryginalną urodę. Łagodny łuk dachu nadający "607" dostojny, a jednocześnie dynamiczny wygląd przyciąga wzrok. Długi przód i reflektory o drapieżnym kształcie sugerują, że Peugeot to samochód o sportowych aspiracjach. Ktoś żądny takich wrażeń powinien wybrać wersję z benzynowym silnikiem 3.0, my jednak testowaliśmy auto z mniejszą, wysokoprężną jednostką. Nie oczekiwaliśmy więc rajdowych doznań, tylko komfortowej jazdy. I nie zawiedliśmy się.
Pojazd wygodny, ładny, ale również oszczędny. Niech cię nie zdziwi liczba tablic z napisem WJAZD na stację benzynową, które miniesz, będąc w trasie. Bo Peugeot 607 2.2 HDi Ivoire Pack poza miastem potrzebuje niewiele paliwa - 6-7 l/100 km. Na pełnym baku (80 l) dojedziesz np. z Warszawy do Berlina i zatankujesz... po powrocie.
Na szóstym biegu przy prędkości 120 km/h wskazówka obrotomierza ledwie dotyka 2000 obr/min. To sprawia, że jazda "607" zapewnia komfort fizyczny i psychiczny. Jest jedno "ale" - autem ciężko się zawraca. Pojazd potrzebuje aż czterech pasów, by zawrócić za jednym razem.
W podstawowej odmianie ze słabszym dieslem 2.0 110 KM otrzymasz m.in.: podgrzewane fotele, skórzane obszycie kierownicy, schładzany schowek przedni, lampy ksenonowe. Decyzja o kupnie takiego auta wiąże się z wydatkiem 138 100 zł. Jeśli stwierdzisz, że wyposażenie jest zbyt ubogie, możesz je wzbogacić np. elektrycznym sterowaniem lusterek i zagłówków, fotelem kierowcy z pamięcią ustawienia. W takim wypadku z twojego konta zniknie 172 700 zł, ale za to przed domem pojawi się "607" w najlepiej wyposażonej wersji Ivoire Pack z najmocniejszym dieslem w ofercie - 2.2 HDi 136 KM. Niestety, nawet to nie gwarantuje, że dostaniesz wszystko. Za kilka rzeczy trzeba dopłacić, np. za komplet obręczy aluminiowych w rozmiarze 17" - 700 zł - lub okno dachowe - 4100 zł.
Porównując "607" z limuzynami innych marek, okazuje się, że nie ma większej różnicy w wyposażeniu. Dla porównania Alfa Romeo 166 2.4 JTD Distinctive kosztuje 158 900 zł, a Škoda Superb 2.5 V6 Elegance - 155 640 zł. Choć cena Peugeota jest wysoka, daleko jej do Mercedesa-Benz Klasa E 220 CDI Elegance, za którego trzeba zapłacić 207 000 zł.
Peugeot 607 w testowanej odmianie pod względem kosztów i wyposażenia plasuje się pośrodku stawki konkurentów. To, co może decydować o jego zakupie, to na pewno znakomita sylwetka.
koszty i wyposażenie 68/80 pkt
+ doskonała sylwetka
+ bogate wyposażenie
- nie najlepsza zwrotność
Cena testowanej wersji Peugeot 607 2.2 HDi Ivoire Pack 172 700 zł