Kompendium

Lexus LS430

Nasze pomiary:

0-130-0 - 14,5 sek

0-100 - 6,7 sek (6,3 sek*)

100-0 - 35,6 m

V max - 250 km/h*

Średnie zużycie paliwa - 12,7 l/100 km

Obroty silnika przy 100 km/h na VI biegu - 1600

Obroty kierownicy (od oporu do oporu) - 3,6

Średnica zawracania - 10,2

Rozkład masy przód/tył - 53/47

Prześwit statyczny - 16 cm

Prześwit dynamiczny - 13 cm

Maksymalne szczeliny między blachami karoserii - 2,8 mm

*Dane fabryczne

Silnik - benzynowy, V8, 4293 ccm

Skrzynia biegów - VI automat

Moc - 281 KM przy 5600 obr/min

Maks moment obrot. - 417 Nm przy 3500 obr/min

Paliwo - benzyna bezołowiowa 95

Napęd - tylny

Nadwozie - 502,5/183/147 cm

Rozstaw osi - 292,5 cm

Poj. bagażnika - 575 l

Poj. zbiornika paliwa - 84 l

Masa/ładowność - 1840/500 kg

Liczba koni na tonę (KM/t) - 153

Zawieszenie - wielowahaczowe przód/tył ze stabilizatorami przechyłu oraz pneumatyczną regulacją tłumienia amortyzatorów i samopoziomowaniem

Opony - 235/45/18

Przeglądy - co 15 tys. km

Gwarancja mechaniczna - 3 lata/100 tys. km

Gwarancja perforacyjna - 12 lat

GAZ: Doskonała jakość wykończenia, rewelacyjne wyciszenie wnętrza, bogate wyposażenie seryjne, bardzo niski Cx (0,26), mocny i oszczędny silnik, skuteczne hamulce, łagodnie działająca skrzynia biegów, mocne reflektory z systemem doświetlania zakrętów, dogodne warunki gwarancji, image marki

HAMULEC: Nadwozie nawiązujące stylistyką do poprzedniej generacji Mercedesa, tylko jedna wersja silnikowa, za mało bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego, brak automatycznego podnoszenia klapy bagażnika, namolny brzęczyk uaktywniającego się (i niewyłączalnego) ESP, słabo rozwinięta sieć sprzedaży (zaledwie jeden firmowy salon w Polsce)

Konkurenci

BMW 745i

Cena od 460 tys. zł. Moc 333 KM

Jakie jest - każdy widzi. Jeśli jednak pominąć wygląd, nie możemy nie docenić jednego z najlepiej zestrojonych układów zawieszenia, doskonałego silnika i dorównującej mu automatycznej skrzyni biegów. Po ostatnich modyfikacjach system I-Drive nie wymaga już doktoratu z informatyki. Wystarczy magisterka.

Mercedes S 430

Cena od 400 tys. zł. Moc 279 KM

Najchętniej kupowany samochód tej klasy w Polsce i świecie współczesnym. Stąd najczęściej traktowany jako wzór do naśladowania. Po ostatnim drobnym retuszu sprzed dwóch lat jego wyważona sylwetka nie potrzebuje jeszcze gruntownych zmian. Silnik wersji 430 ma najmniejszą moc w klasie, ale dysponuje największą liczbą przełożeń w automatycznej skrzyni (siedmioma).

Nasze noty

skala 0-8

Wykonanie - 7,5

Komfort/ergonomia - 7,25

Hamulce - 7,25

Stylizacja wnętrza - 7,0

Zawieszenie - 6,75

Skrzynia biegów - 6,25

Wygląd zewnętrzny - 6,0

Napęd - 6,0

Układ kierowniczy - 5,25

Brzmienie silnika - 5,25

Suma z powyższych - 6,5

Przyjemność z jazdy - 6,0

Ocena końcowa - 6,25

LS 430 kumuluje wiele najlepszych cech konkurentów. Pomijając nieco przyciężkawy wygląd nadwozia i małe niedociągnięcia w doborze detali na desce rozdzielczej, może śmiało stanąć w jednym szeregu z limuzynami, których dopieszczanie trwało dłużej, niż istnieje marka Lexus. Co więcej, Japończycy starają się nawet wychodzić przed orkiestrę, montując elementy wyposażenia rzadko gdzie indziej spotykane jak tylna kamera czy audio Marka Levinsona. Bez względu na to, na którym z jego foteli usiądziesz, czeka cię więcej miłych niespodzianek niż rozczarowań.

Copyright © Agora SA