Jaguar S-Type

Styl Jaguara to jeden z ważniejszych powodów, dla których klienci wybierają to auto. Nie zmienia się zwycięskiego składu - z takiego założenia wychodzą jego producenci.

Jaguar S-Type po odnowie różni się od poprzednika estetyką nadwozia, ale mimo zmian sylwetka auta zachowała swój szlachetny charakter. Teraz samochód ma - zgodnie ze współczesnymi trendami - bardziej atletyczne i dynamiczne nadwozie. Sportowego wyglądu nadają mu przetłoczenia: dwa w kształcie litery "V" na masce i boczne - łączące przednie i tylne światła. Znak szczególny marki - charakterystyczny grill - obecnie jest nieco szerszy i lekko wyprostowany. Zmieniono także przedni zderzak.

Popracowano również nad rozkładem mas. Wykorzystanie aluminium zamiast stali przy produkcji przedniej maski pozwoliło na lepsze rozłożenie ciężaru pojazdu. Dzięki temu - jak zapewniają producenci - samochód lepiej trzyma się drogi i może pochwalić się lepszymi osiągami.

Nie zmieniono gamy silników. Najmniejsza jednostka nowego Jaguara ma pojemność 2,5 l i moc 200 KM, a pozostałe 3,0 l - 240 KM, 4,2 l - 400 KM. Auto z najmocniejszym motorem osiąga prędkość 250 km/h i rozpędza się do 100 km/h w 5,6 s. W tym roku na drogi wyjedzie jeszcze S-Type napędzany dieslem 2.7. Dwa mniejsze silniki mogą współpracować z pięciobiegową przekładnią ręczną lub sześciostopniową automatyczną (opcja), a najsilniejszy tylko z tą drugą.

O bezpieczeństwo pasażerów dbają przednie i boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny, których działanie kontroluje za pomocą czujników ultradźwiękowych system ARTS (montowany standardowo we wszystkich wersjach nowego S-Type'a). To on decyduje - w zależności od rodzaju kolizji - czy poduszki i kurtyny wypełnią się w całości, czy częściowo, a także czy je w ogóle uruchomić. Nie stanie się tak, gdy siedzenie jest puste lub pasażer zajmuje niewłaściwą pozycję. Zaprezentowany w styczniu podczas salonu samochodowego w Detroit Jaguar S-Type pojawi się na polskim rynku już w marcu. Za wersje z najsłabszymi jednostkami napędowymi trzeba zapłacić od 225 tys. zł, najmocniejszymi ponad 318 tys. zł (4.2) bądź 420 tys. zł (4.2 R).

Opinia auto+

Jaguar S-Type należy do klasy średniej wyższej (segment E), a pod względem luksusu zdecydowanie wyprzedza większość konkurentów

Copyright © Agora SA