Renault Clio 2004

Clio w ubiegłym roku we Francji i Włoszech szło jak woda. Tylko Polacy i Niemcy nie mogli się do niego przekonać. Czy po zmianach zdobędzie klientów w centrum Europy?

Odświeżone Clio trafia właśnie do polskich salonów. Na pierwszy rzut oka nie odróżnisz tego modelu od poprzedniej edycji. Po wnikliwej obserwacji dostrzeżesz, że przedni zderzak ma szerszy wlot powietrza, a nad tylną pokrywą pojawił się spojler w kolorze nadwozia. Tylko tyle.

We wnętrzu różnic także niewiele. Modyfikacje objęły przede wszystkim zestaw wskaźników - pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem umieszczono wyświetlacz ciekłokrystaliczny, który podaje również temperaturę silnika i ilość paliwa w baku. Styliści, wzorując się na Megane II, ozdobili zegary srebrzystymi obwódkami, które w wyższych wersjach wystroju współgrają z listwami ozdobnymi - imitują polerowane aluminium - na desce rozdzielczej.

Renault wprowadziło możliwość swobodnego kojarzenia poziomów wyposażenia z rodzajami wystroju wnętrza. Do wyboru są cztery poziomy wyposażenia: Access, Free, Pack i Confort, oraz trzy wystroje: Authentique, Dynamique i Privilege, a także wersja Sport traktowana jako oddzielny model. Dzięki temu swoje Clio skonfigurujesz według indywidualnych potrzeb.

W gamie silników pojawiły się dwie nowości: jednostka wysokoprężna 1.5 dCi o mocy 100 KM oraz benzynowa 2.0 16V o mocy 182 KM. Najmocniejszy diesel zapewnia osiągi porównywalne z tymi, które rozwija dynamiczny benzyniak 1.4 16V 95 KM. Po latach przerwy do oferty powrócił motor 1.6 16V 110 KM, pozwalający Clio przyspieszać do setki w zaledwie 9,6 s. Najwięcej emocji wzbudza jednak model Clio Sport 2.0 16V 182 KM, który od poprzedniej wersji jest silniejszy o 10 KM. Koncern Renault pozazdrościł Peugeotowi 206 miana najmocniejszego samochodu segmentu B i wyprzedził konkurenta o 5 KM. W odmianie Sport 2.0 16V poprawiono również zawieszenie, które zapewnia jeszcze lepszą stabilność na zakrętach. Za dopłatą można zamówić zawieszenie sportowe.

Ceny nowego Clio zaczynają się od 35 200 zł.

opinia auto+

Odświeżonym Clio jeździ się tak samo dobrze jak poprzednią wersją. Różnice zauważysz głównie w wyposażeniu i wystroju wnętrza

Copyright © Agora SA