Jedyny konkurent z aluminiowym nadwoziem i zbliżoną masą. Seryjny napęd na cztery koła i mocniejszy silnik V8 zapewnia mu minimalnie lepsze przyspieszenie. Na pokładzie może mieć wszystko, co obecnie oferują specjaliści od elektroniki i gadżetów. Stylizacja... hm, zbytnio niemiecka. Nie każdemu może przypaść do gustu.
Jakie jest - każdy widzi. Jeśli jednak pominąć wygląd, nie możemy nie docenić jednego z najlepiej zestrojonych układów zawieszenia, doskonałego silnika i dorównującą mu skrzynią biegów. Po ostatnich modyfikacjach system I-Drive nie wymaga już doktoratu z informatyki. Wystarczy magisterka.
Najchętniej kupowany samochód tej klasy w Polsce i świecie współczesnym. Po ostatnim drobnym retuszu sprzed dwóch lat jego wyważona sylwetka nie potrzebuje jeszcze gruntownych zmian. Do wyboru bogata gama silników, w tym dwa turbodiesle i miażdżący S65 AMG Biturbo o mocy aż 612 KM! Atutem jest także nieograniczona wręcz możliwość komponowania wnętrza S-klasy wedle własnego uznania.
+ nieźle, - kiepsko, = przeciętnie
* dane fabryczne
Klasyczna ponadczasowa linia, idealne proporcje nadwozia, doskonałe zawieszenie, niska i równomiernie rozłożona masa, satysfakcjonujące osiągi, klimatyczne wnętrze wykonane z bardzo dobrych materiałów, świetna jakość wykończenia, mocny, kulturalny i oszczędny silnik z gładko pracującym sześciobiegowym automatem, niezła precyzja prowadzenia i zwrotność, wygodne fotele, porządny zestaw audio, elektryczna regulacja pedałów, pozytywny image marki, korzystne warunki gwarancji, walor unikatowości na polskich drogach
Niezbyt obszerne wnętrze, brak wskaźnika aktualnie wybranego biegu, zanadto pospolity odgłos zamykanych drzwi, nieco zbyt gąbczasty pedał hamulca, częste przeglądy
Prosze proszę... angielski jegomość wśród testowanych do tej pory w Wysokich Obrotach samochodów zajął drugie miejsce po BMW 645Ci. Jaguar XJ najbardziej zachwycił elegancką stylizacją i komfortem jazdy. Konkurenci szukają nowych dróg stylizacyjnych (BMW 7), a Jaguar upracie trwa przy swoim i wyszło mu to ma dobre, lub nawet na bardzo dobre. Jest nie tylko ładny i komfortowy, ale również zrywa z piętą achillesową poprzednika - mało przestronnym wnętrzem. Przyjemnie zaskakuje również prowadzeniem. Bardzo dostojnie wozi pasażerów i jest na tyle sportowy na ile pozwala jego arystokratyczny charakter. Jednak chyba najbardziej spodobał nam się jego przyjazny charakter. Na Jaguara XJ8 przyjemnie się patrzy, przyjemnie się w nim siedzi, przyjemnie się nim jeździ i przyjemnie byłoby go mieć.