Alfa Romeo GT Coupé 2.0 JTS Selespeed i 1.9 JTD 16V 150 KM

Dla kogo jest nowa Alfa Romeo GT Coupé? Przedstawiciele włoskiej marki nie boją się tego przyznać: dla alfisti ludens - egocentryków i poszukiwaczy przygód.

Nowa Alfa Romeo nie jest klasycznym dwudrzwiowym coupé. Linia auta przypomina raczej hatchbacka z zaznaczonym bagażnikiem (320 l). Bryłę nadwozia ukształtowano według najlepszych wzorców. Słynna włoska firma Bertone, która z Alfą Romeo współpracuje od 50 lat, sięgnęła po pomysły wykorzystane w modelach 1900 i 1900 Super Sprint (lata 50.) oraz Alfetta (lata 70.). W GT odnajdziesz też cechy kompaktowej "147", sporo elementów większej "156" i coś z klinowatej sylwetki spidera GTV. Coupé GT to najprawdziwsza sportowa Alfa Romeo - z zewnątrz świadczy o tym zwężony tył, opadająca linia dachu i zmniejszone tylne okno.

Skomplikowane zawieszenie GT Coupé i płytę podłogową przejęto z modelu "156". Takie rozwiązanie sprawia, że auto jeździ jak przyklejone do asfaltu. Żadnej niepotrzebnej podsterowności, przechyłów na wirażach, nurkowania przy hamowaniu i przysiadania podczas przyspieszania. Samochód korzysta z pomocy układu stabilizacji toru jazdy VDC tylko wtedy, gdy prowadzący np. nagle szarpnie kierownicą i jednocześnie przyhamuje. Nie można odłączyć tego systemu, pozwala on jednak czerpać radość z dynamicznej, ale zawsze bezpiecznej jazdy.

Znakomitej stateczności sprzyja dobry rozkład mas niskiego nadwozia z szeroko rozstawionymi kołami i osiami (2596 mm). Nie cierpi przy tym komfort podróżowania.

Pod maską nowej Alfy znajdziesz silnik benzynowy 2.0 JTS 165 KM oraz turbodiesla 1.9 JTD 16V, który dotąd miał 140 KM, a teraz jego moc podniesiono - tylko w GT Coupé - do 150 KM . W jednostce 2.0 JTS zastosowano bezpośredni wtrysk benzyny, dzięki czemu zmniejszono nieco zużycie paliwa i poprawiono dynamikę motoru. Silnik ten współpracuje ze zautomatyzowaną pięciobiegową przekładnią Selespeed. Zmiana biegów odbywa się szybko i bez szarpnięć, a przy podwyższaniu biegu obroty rosną nieznacznie. Do sześciostopniowej przekładni manualnej podstawowym silnikiem jest wzmocniony turbodiesel. Zmodernizowano go nie tylko w celu podniesienia mocy, ale też ograniczenia hałasu i wibracji. Wprawdzie skrzynia manualna pracuje z pewnym oporem, ale zalety silnika przysłaniają tę niedogodność.

Miejsca z tyłu nie ma zbyt wiele, a i dostęp do kanapy jest utrudniony. Pasażerowie skarżą się na brak przestrzeni nad głową - to cena nadwozia coupé. Bagażnik? Godny pochwały za solidną, dużą i wysoko unoszoną pokrywę. Po złożeniu dzielonej tylnej kanapy można w nim zmieścić nawet rower.

Ile jesteś w stanie wydać na przyjemności? Jeśli ma do nich należeć jazda Alfą GT, to przygotuj się na wydatek większy niż przy zakupie sedana 156 (od 90 tys. zł).

OPINIA auto+

Możesz się cieszyć piękną, dynamiczną linią nadwozia GT Coupé. Przyjemność sprawi ci jazda samochodem o znakomitym zawieszeniu i napędzanym mocnymi silnikami

Sportowe fotele sprzyjają wygodzie. Tablica przyrządów przypomina tę z Alfy 147: podobne przełączniki, wskaźniki, nawiewy i konsola. Kierownica - zapożyczona z modelu 147 GTA - ma doskonale ukształtowany wieniec

Więcej o:
Copyright © Agora SA