Moto 2030
-
Nie zabraknie baterii do elektryków, ale jest inny problem [MOTO 2030]
Niektórzy próbują przekonać opinię publiczną, że elektryfikacja transportu to zmiana jednego nałogu na inny. Że jesteśmy zależni od paliw kopalnych, a w przyszłości...
-
Jak będą wyglądać kierownice przyszłości? Jakie kierownice? [MOTO 2030]
Kierownice to tylko z pozoru banalny temat. Służą do kontroli samochodów, ale są symbolem panowania kierowcy. Nieprzypadkowo ostatnio bardzo się zmieniają. Ewolucja...
-
Czy nowoczesne paliwa uratują silniki spalinowe? Mogą przedłużyć ich agonię [MOTO 2030]
Samochód zeroemisyjny na ogół kojarzy się wyłącznie z napędem elektrycznym, ale w przyszłości może się to zmienić. Auta z tradycyjnym silnikiem spalinowym również mogą...
-
Wojciech Halarewicz. "Jeśli chcesz zrobić karierę, naucz się pokory" [MOTO 2030]
Wojciech Halarewicz jest wiceprezesem Mazda Motor Europe odpowiedzialnym za sprzedaż i obsługę klienta w europejskim oddziale japońskiej marki. Żaden Polak nie zaszedł...
-
Derusyfikacja węglowodorów. Co może oznaczać dla polskiej motoryzacji? [MOTO 2030]
Premier obiecał derusyfikację węglowodorów, tzn. węgla, gazu oraz ropy. Kierowców interesuje zwłaszcza ropa naftowa. Mamy przestać ją sprowadzać z Rosji do końca 2022...
-
Kiedy auta zaczną jeździć same? Właśnie zaczęły [MOTO 2030]
Podczas gdy elektryfikacja ruszyła pełną parą, drugi motoryzacyjny trend - jazda autonomiczna - utknął w samochodach produkowanych seryjnie na drugim poziomie. Dzięki...
-
Friederike Kienitz. "Stoimy przed wielką szansą. Musimy wybrać właściwą stronę medalu" [MOTO 2030]
Wiceprezeska Nissan AMIEO (regiony: Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania) opowiada, jak może wyglądać przyszłość motoryzacji w trudnych czasach. "Stoimy prze...
-
Przegapiliśmy rewolucję, ale wkrótce trudno będzie jej nie zauważyć [MOTO 2030]
Ostatnia dekada to pełzająca rewolucja w świecie samochodowych akumulatorów. Następna może być prawdziwym przełomem w tej dziedzinie. To od nich zależy przyszłość...
-
Jak trwoga, to do Muska. Jak najbogatszy człowiek na świecie pomaga go ratować [MOTO 2030]
Ludzkość w czasie ostatnich kryzysów zaczyna zwracać się z prośbą o pomoc nie tylko do władz państw, organizacji międzynarodowych i przywódców religijnych, ale coraz...
-
Wojna w Ukrainie zmieni europejską motoryzację na trzy sposoby [MOTO 2030]
Wojna w Ukrainie zmieni europejski przemysł samochodowy nie do poznania. Zrobi to na trzy sposoby. Motoryzacja będzie czuć jej skutki, przez tydzień, dekadę i wiecznoś...
- Węzły, estakady i tunele. Tak będzie wyglądać nowa wylotówka z Warszawy
- Polska w ruinie? Co się stało ze starą trasą po otwarciu A2. Sprawdziłem
- 25 000 litrów pojemności, 109 000 koni mechanicznych. Największy diesel
- Nowe auto z fabrycznym LPG w Polsce. Kowalski przejedzie 1200 km
- Niemiecka firma ogłasza upadłość. Zamyka fabryki i zwalnia pracowników
- Powstało właśnie najmniejsze miasto na Mazowszu. Czekano na nie 156 lat
- Ustawią kolejne sidła na kierowców z Mazowsza. Zainstalują je tutaj
- 47-latek trzymał na podwórku Rolls-Royce'a. Nie był jego właścicielem
- Estończycy porzucają samochody na granicy. Dlaczego to robią? Mają dość
- "Wyborcza" była w nowym garażu podziemnym dla warszawiaków. Ceny? Zaskakujące
-
Bajki robotów. Powstały za pieniądze armii. Mają pokojową misję [MOTO 2030]
Roboty nie mają emocji, za to budzą ich dużo. Najczęściej oglądamy je na filmach, ale prawdziwe też są coraz bardziej zaawansowane. W ostatniej dekadzie zrobiły ogromn...
-
Rowerowe miasta. Żyje się w nich przyjemniej, bezpieczniej i zdrowiej [MIASTO 2030]
Są metropolie, w których podróżowanie rowerem jest znakomitym rozwiązaniem, ale w innych miastach taki środek transportu się nie sprawdza. Decyduje o cały zestaw...
-
The Dawn Project rozpętał w USA prawdziwą aferę. Jej bohaterką jest Tesla [MOTO 2030]
Dan O'Dowd napisał: "Gdyby autopilot Tesli był w każdym samochodzie, codziennie na drogach ginęłyby miliony osób". Twierdzi, że układ Tesli popełnia krytyczny błąd co...
-
Martin Jahn. "Nie robimy samochodów sportowych od wczoraj" [MOTO 2030]
Martin Jahn jest członkiem zarządu Skody ds. sprzedaży i marketingu. W rozmowie z Moto.pl opowiedział, jaka przyszłość czeka Skodę i europejski rynek, czego szukają w...
-
Wiadomość o śmierci silnika spalinowego była przesadzona. Kolejni producenci zabierają głos [MOTO 2030]
Silniki spalinowe wkroczyły w schyłkową fazę rozwoju, ale za wcześnie się z nimi żegnamy. Pozostaną z nami jeszcze trochę, a zanim zejdą z tego padołu, osiągną...
-
Spieszcie się kupować wyjątkowe elektryki. Niedługo ich nie będzie [MOTO 2030]
Inwazja elektryków na rynek to powrót motoryzacyjnego pluralizmu. Auta na prąd nie tylko różnią się na zewnątrz, ale też kryją rozmaite napędy. Taki stan rzeczy nie...
-
Thiebault Paquet. "Chętnie porozmawiam z Elonem Muskiem na temat wodoru" [MOTO 2030]
Dlaczego Toyota stawia na wodór? Do czego może się przydać po transformacji energetycznej i czy ogniwa paliwowe są alternatywą dla akumulatorów? Pytamy o to Thiebaulta...
-
Miedź to prąd, a prąd to cywilizacja. Nasz ulubiony metal może się skończyć [MOTO 2030]
Martwimy się, skąd weźmiemy metale ziem rzadkich do motoryzacji. Większym problemem są zasoby miedzi. Ten skromny metal jest materiałem o strategicznym znaczeniu dla...
-
Parkingi na wagę złota. Będzie ich coraz mniej, będą coraz droższe [MIASTO 2030]
Parkingi zajmują zbyt dużo cennego miejsca. Przestrzeń w miastach trzeba szanować, dlatego w przyszłości będzie ich coraz mniej i staną się coraz droższe. Wbrew pozoro...
-
Gill Pratt. "Rozumiemy maszyny lepiej niż ludzi" [MOTO 2030]
Gill Pratt jest Dyrektorem Naukowym w Toyota Motor Corporation i szefem Toyota Research Institute. Odpowiada za nowe technologie japońskiego koncernu. Opowiedział...