Premiery samochodów
-
Lincoln Continental Mk V | Wyglancowałeś buty?
Wrodzona elegancja, mimowolne dostojeństwo i troska o wizerunek. Ekstremalnie rzadki zestaw cech. Nie tylko u ludzi, również u samochodów. Lincoln Continental Mark V ma go w komplecie. Zadebiutował w sezonie 1977 i choć był produkowany zaledwie 3 lata jest najliczniejszym ze wszystkich pokoleń ?Marków?. Zbudowano 228 862 egzemplarze
-
Automobilista nr 12/2012
W numerze m.in.: Temat miesiąca: Mini Clubman, Mercedes 190E 2.3 16, BSA model B, Junak przywrócony do życia, Lincoln Mark V
-
Cisitalia | Zagmatwana historia
Muzeum Porsche w Zuffenhausen. Przepiękna, modernistyczna bryła budynku, szkło, aluminium i wszechobecna biel podkreślająca elegancję i prostotę formy. W końcu Porsche Design! Z daleka przyciąga wzrok rasowa wyścigówka przypominająca auta epoki srebrnych strzał - Porsche 360 Cisitalia!
-
Syrena | Czas na prototyp!
Gdy jeszcze badano pierwsze przedprototypy, konstruktorzy Syreny pracowali już nad prototypami auta popularnego. W okresie czerwiec - lipiec 1954 r. inż. inż. S. Łukaszewicz, W. Kolasa i H. Siemiński zrobili gipsową makietę w skali 1:1 z ostatecznie ustalonym kształtem nadwozia Syreny
-
REO T6 Touring | Była sobie prohibicja
Damy i dżentelmeni? Może na ławce w parku albo na zdjęciach. Ten samochód rozbija w pył dobre maniery. Hałasuje, dyszy spalinami, a na wertepach buja jak przy szkwale. Za nic ma nierówności. Wiatr masz we włosach, w rękawach, a jak wstaniesz, to i w kieszeniach. Żywioły zewsząd atakują oczy, uszy i skórę. Przed kurzem i słońcem nie ma ucieczki, a to, co dzieje się w mózgu, jest nie do opisania
-
Automobilista nr 11/2012
W listopadowym numerze m.in.: Ferrari F40, Campingowe Westfalie, Cisitalia, NSU 250, Dodge Seneca<br />
-
Mercedes-Benz 220 SE | W stronę słońca
Mercedes-Benz 220 SE jest kabrioletem zgoła podręcznikowym. Uśmiechasz się na sam jego widok, jakby to była tabliczka czekolady. Kolor ma zresztą nader smakowity: tafelka białej z polewą z mlecznej
-
Mercury Cougar | Wiedziałem, że będzie mój
Myślicie, że imię jest bez znaczenia? Być może. Lecz losy Cougara były powikłane jak ścieżki dzikiego kota, od którego wziął nazwę. Pierwszy Mercury Cougar był kuzynem Forda Mustanga. Pojawił się w sezonie 1967 jako sportowy, a zarazem elegancki samochód dla ludzi o niepospolitym smaku. Wymyślił i wylansował go Lee Iacocca
-
Automobilista nr 9/2012
We wrześniowym numerze m.in.: Temat miesiąca: BMW 850, Ford Sierra Cosworth RS500, BMW R2, Mercury Coguar XR 7, Star 200
-
Kawasaki MACH III - demon prędkości
Kawasaki MACH III, czyli jak Japonia stałą się światową potęgą w budowie motocykli<br />
-
Buick Regal 1974 | Tylko kurz
Buick niknie w kresce horyzontu w wyjątkowy sposób. Niewiele samochodów może się z nim równać. Od lat 60., rok w rok, niemal każdy model miał z tyłu wąskie światła, biegnące przez całą szerokość wozu. Każde hamowanie było jak rozbłysk świetlnego miecza. Oddalający się Buick to widok wart biletu
-
Automobilista nr 8/2012
W numerze m.in: Fiat Abarth, Ford Sierra Cosworth RS500, Austro-Daimler Sacha, Simson SR1 kontra SR2, Buick Regal, kulisy wyboru licencji Fiat 126p
-
Imperial - Bez skazy
?Jechałem po torze 120 na godzinę i miałem wszystkie okna zamknięte. Gdyby Imperial miał zegarek, który tyka tak głośno, jak w Rollsie, z łatwością bym go usłyszał. To było jak szybka jazda w próżni?. Tom McCahill z Mechanix Illustrated nie znajdował słów uznania dla tego samochodu, a musicie wiedzieć, że rzadko zapominał języka w gębie. Był bez wątpienia najbardziej błyskotliwym dziennikarzem samochodowym swojej epoki. Dodam tylko, że pisząc 120 miał na myśli mile na godzinę. Po europejsku byłoby to 192 km/h
-
Nissan 240RS - Red Red Wine
Nissan 240RS nie mógł konkurować z europejskimi potworami Grupy B, ale i tak pokazał się od najlepszej strony zdobywając tytuły mistrzowskie na Czarnym Lądzie<br />
-
Syrena Sport | Finis coronat opus
Po raz kolejny jedziemy do Lublina, aby spotkać się z Mirosławem Mazurem i Jego dziełem. Zbudowana przez Niego od podstaw replika Syreny Sport jest już gotowa i właśnie dziś mają się odbyć pierwsze jazdy
-
NYSA - tak znana, że aż zapomniana
Wszechobecna kiedyś na polskich drogach, a dziś unikatowa ?nyska? podzieliła los dinozaurów. Wszyscy wiedzą, że była, niektórzy ją pamiętają, ale do dziś przetrwało zaledwie kilka zachowanych egzemplarzy tego modelu
-
Kawasaki Z650 - bezpieczny i szybki
W historii wielu firm są modele, które można nazwać przełomowymi. Dla Kawasaki jednym z takich maszyn było Z650
-
Automobilista nr 6/2012
W numerze m.in.: Temat miesiąca: Nysa N059, BMW M1, Victoria KR 9, Vincent Comet, Mazda RX-7 i Buick Riviera z 1972 roku
-
Mikrus MR300 - mikrosamochód z Mielca
Po II wojnie światowej zubożenie ludności wywołało modę na tzw. mikrosamochody. Pojazdy takie pojawiły się w Niemczech, Francji, Włoszech, Anglii, a nawet w ZSRR. My mieliśmy swojego Mikrusa<br />
-
Automobilista nr 5/2012
W majowym numerze m.in.: Mercedesy 220, 230 i 450 w unikalnej wspólnej sesji fotograficznej, rekonstrukcja Syreny Sport (pierwsze jazdy), Mercedes SL obchodzi 60-lecie oraz Kawasaki Z650 i Zundapp Z200